به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، توسطی  در این جلسه با بیان اینکه این اتاق مشاور  سه قوه است، منشور و هدف اتاق بازرگانی، صنایع و معادن را هماهنگی و همدلی بین بخش خصوصی و دولت خواند.

 وی  با اشاره به گستره فعالیت اتاق متذکر شد : ما این آمادگی را داریم که طرح های بیشتری را در بخش خصوصی احیا کنیم.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان تصریح کرد : در شرایط فعلی بخش خصوصی می تواند بزرگ ترین نقش را در ایجاد رفاه و درآمد کشور ایفا کند  ولی زورمان به دولت نمی رسد.  

وی با اشاره به  مشکلات تولیدکنندگان در کشور، حوزه حمل ونقل  را  از جمله  مشکلات  همه تولید کنندگان برشمرد وافزود: صنعتگران وتولیدکنندگان در واقع مشتریان شرکت های حمل ونقل هستند ومسلما به جزئیات کاری این شرکت ها وارد نمی شوند اما هزینه های حمل ونقل برای بخش خصوصی بالاست وباید مانند سایر استان ها همسان سازی شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰سال از جنگ گذشته اما ما هم چنان با معضل حمل ونقل واعلام بار مواجه ایم متذکر شد: 
هزینه های حمل ونقل تحمیلی است وتوافقی برای آن بین تولید کننده وراننده وشرکت های حمل ونقل  صورت نمی گیرد وباید با جرئت وجسارت یک بار برای همیشه مشکل حمل ونقل در کشور حل شود.

توسطی ضمن تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در تبصره ۱۸ که در قانون بودجه پیش بینی شده را یکی از راهکارهای موجود برای ارائه تسهیلات و بهبود حوزه کسب و کار دانست.

 رئیس اتاق استان با تاکید بر اینکه همه چیز با محوریت یک نفر حل نمی شود، تصریح کرد : ما نیازمند یک سیاست جامع و کلان ملی هستیم.

 توسطی مشکلات حوزه صادرات را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان کشور برشمرد و بر تعامل  دستگاه های دولتی درزمینه بهتر شدن ورفع موانع ورونق تولید تاکید کرد.

رییس کمیسیون صنایع ومعادن اتاق بازرگانی استان مرکزی با بیان این مطلب که هزینه حمل ونقل در سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش داشته است متذکر شد: حمل ونقل کشور واستان مرکزی وابسته به راننده است و امسال نیز مجدد این هزینه ها در حدود ۵۰درصد افزایش داشته وبخش خصوصی توان پرداخت این هزینه ها را ندارد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی نیز اظهار کرد: حمل ونقل استان کاهش هزینه های حمل بار در مسیرهایی که دارای حساسیت کمتر هستند را دنبال می کند واین مسئله را از طریق سازمان حمل ونقل کشور پیگیری خواهیم کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1261851
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.