به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید « علی حسینی‌پور» روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دوران دفاع مقدس در خمین افزود: برنامه‌های تدارک شده برای این اجلاسیه سهم و نقش استان آفتاب را برجسته کرده و زوایای مشارکت این استان در جنگ تحمیلی را بازگو و در تاریخ ماندگار می‌کند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با خون شهدای زیادی به‌دست آمده که باید جنبه‌های ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام برای اقشار مختلف مردم تشریح شود.
امام جمعه خمین اظهار داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی با وجود همه سختی‌ها از تمامیت کشور دفاع و پیام  انقلاب اسلامی به جهان صادر شدکه این دستاورد بزرگی است.
حجت الاسلام حسینی گفت: امنیت پایدار در عرصه‌های مختلف نظامی، امنیتی و اقتصادی به برکت دفاع مقدس و خون پاک شهدا حاصل شده و نظام اسلامی امروز یکی از قدرت‌های مطرح به‌شمار می‌رود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: اجلاسیه نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس یکی از برنامه‌های مهم کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است که نهم و دهم  مهرماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزارمی‌شود.
« احمد طهرانی» افزود: این اجلاسیه در ۲ بخش عمومی و تخصصی تدارک شده که بخش عمومی با سخنرانی سردار « قاسم سلیمانی» و حضور مسئولان استانی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم ۹مهر ماه جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به چاپ ۱۲ عنوان کتاب در ارتباط با این اجلاسیه ادامه داد:  بخش‌های تخصصی این برنامه با حضور دانشگاهیان، طلاب حوزه‌های علمیه و فرهنگیان استان مرکزی و سخنرانی شخصیت‌های کشوری در عصر  روز ۹ مهر و صبح روز ۱۰ مهرماه ادامه می‌یابد. 
فرماندار خمین اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار نفر در بخش عمومی اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس شرکت کنند.
خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در دوران دفاع مقدس یک‌هزار شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
/۶۰۱۳/۹۹۳۰
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.