به گزارش ایرنا، امام جمعه خوی عصر روز سه‌شنبه در این مراسم گفت: طلابی که معمم شده و لباس خدمت و لباس رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) را به تن می کنند وظیفه خطیری در جامعه برعهده دارند.

حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری اضافه کرد: شما غیر از آشنا کردن مردم با تکالیف شرعی خود باید برای تحقق عینی گفتمان غدیر و ظهور امام عصر(عج) تلاش کنید تا دنیا نیز با گفتمان غدیر آشنا شوند.

وی افزود: عمامه‌گذاری طلاب در عید غدیر یکی از سنت‌هایی است که در طول سالیان گذشته در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برقرار بوده است.

وی ادامه داد: از قرن ششم هجری در خوی حوزه علمیه دایر بوده است و این نشان از جایگاه دین و فقاهت در سپهر این شهرستان مهم و تاریخی دارد.

وی با اشاره به اوج حوزه علمیه هشت قرنی خوی در زمان صفویه، گفت: امام خمینی(ره) نیز بعد از انقلاب برای تجدید بنای حوزه نمازی خوی کمک شایانی کرد.

حجت‌الاسلام شکوری بیان کرد: تعداد طلاب حوزه علمیه خوی به ۶۰۰ طلبه برادر و خواهر افزایش یافته که ۳۰۰ نفر طلبه برادر و ۳۰۰ طلبه خواهر هستند و حوزه الزهرای خواهران این شهرستان یکی از حوزه‌های موفق و مطرح سطح کشور به شمار می‌رود.

آذربایجان غربی دارای ۱۳ حوزه علمیه در شهرهای ماکو، شوط، چایپاره، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب است. 

۶۱۸۵/۸۱۳۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.