به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» عصر دوشنبه در جمع کارگران هپکو، افزود: بیشتر مطالبات و خواسته‌های کارگران هپکو به حق است اما، این خواسته‌ها باید از مسیر قانونی پیگیری شود و مسئولان استان با برخی رفتارهایی که موجب سلب امنیت می‌شود، مخالف هستند.

وی ادامه داد:  قرارداد ۴۰ دستگاه گریدر روز گذشته برای کارسازی در شرکت هپکو اراک پیگیری شده و اجرایی شدن آن در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حلقه مدیریت ارشد استان در پیگیری مطالبات کارگران شرکت هپکو از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و  انتظار است که کارگران از انجام اقداماتی که به امنیت عمومی خدشه وارد می کند خودداری کنند.

آقازاده ادامه داد: شرکت هپکو جولانگاه بهره‌برداری های سیاسی نیست و این اعتقاد وجود دارد که انتقادهای کارگران این شرکت صنفی است  و نباید اجازه داد عده ای از این فضا سوء‌استفاده کنند.

  وی گفت: دولت با وجود تمامی تنگناها و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی احقاق حق کارگران شرکت هپکو را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس تاکنون تصمیم های مناسبی برای این شرکت گرفته شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مسئولان از کارگران شرکت هپکو می‌خواهندصبر پیشه کنند تا مدیرعامل جدیدی که به‌تازگی سکان هدایت این واحد صنعتی را به دست گرفته است بتواند شرایط را مدیریت کند.

آقازاده افزود: تاکنون نشست‌های مختلفی در سطح ملی و استانی برای پیگیری حقوق به حق کارگران شرکت هپکو و ثبات رونق تولید و کار در این واحد صنفی برگزار شده و  می‌طلبد که کارگران اجازه دهند مشکلات یک به یک حل شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: کارگران شرکت هپکو از جمله اقشار خدوم و پایبند به نظام و انقلاب اسلامی هستند که همواره در سنگرهای اقتصادی حضور فعال داشته‌اند.

سردار«محسن کریمی» افزود: انتقاد حق کارگران است ولی این انتقادها باید بهانه برای مغرضان شده و زمینه بهره‌برداری به دشمنان اسلام و انقلاب را فراهم کند.

وی ادامه داد: خواسته‌های کارگران شرکت هپکو به‌حق است و مسئولان پیگیری مطالبات این افراد را در دستور کار خود قرارداده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از کارگران شرکت هپکو اراک خواست همچون گذشته با پایبندی به آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی سنگر اقتصادی را حفظ کنند.

در لحظه مخابره خبر مسیر ریل راه‌آهن اراک  بازگشایی و قطار به راه خود ادامه داد.

کارگران هپکو خواستار تعیین تکلیف حقوق و مزایای معوقه و سهامداری عمده این واحد صنعتی هستند و از مسئولان درخواست دارند تا مطالبات صنفی آنان پیگیری شود.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راه‌سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.
این شرکت مادرتخصصی ۲۵ نوع ماشین‌آلات راه ‌ازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.
 

۳۰۷۵/۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.