« مجتبی حسین‌خانی» روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی خادمان عتبات عالیات در خمین در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ارزش ریالی این ستون‌ها  ۶۰ میلیارد ریال است و تعهد استان  برای ساخت ستون مرمرین صحن حضرت زهرا (س) پایان یافت.
وی ادامه داد: ۲ سرداب امام زمان(عج) در سامرا به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در اراک و زرندیه ساخته می‌شود.
جانشین مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: مرکزی در زمره پنج استان برتر کشور در جمع‌آوری کمک‌های مردم برای بازسازی عتبات‌عالیات است. 
وی تعهد استان مرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سال جاری را ۷۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: مردم این استان امسال ۶ میلیارد ریال کمک نقدی برای بازسازی عتبات‌عالیات اهدا کردند.
جانشین مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به اینکه ۵۲ موکب در ایران و عراق برای خدمات‌رسانی به زایران حسینی از ستاد اربعین استان مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، گفت: ۳۸ موکب در این استان و ۱۴ موکب در عراق به زایران اربعین حسینی خدمات ارایه می‌دهند.
حسین خانی افزود: این استان آمادگی ارایه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، اسکان، میان وعده و نان و فطیر را در موکبهای مستقر در عراق دارد.
وی تصریح کرد: استان مرکزی آمادگی اسکان و پذیرایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زایر حسینی در ایام اربعین را در موکب های این استان در داخل کشور را دارد.
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ خادم عتبات‌عالیات در استان مرکزی فعالیت دارند.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: مردم این شهرستان سال گذشته ۱۲۰ درصد بیشتر از تعهدشان در بازسازی عتبات‌عالیات کمک کردند.
« احمد طهرانی » افزود: سرانه کمک‌های مردمی شهرستان ۲۰ هزار ریال است و پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به ۳۰ هزار ریال در سال جاری افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: ارادتمندان اهل بیت (ع) در خمین با وجود مشکلات اقتصادی همواره رتبه‌های برتر در جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در کشور و استان داشته‌اند.
فرماندار خمین گفت: ۲ موکب خواهران و ۲ موکب برادران خمین در اربعین حسینی به منظور پذیرایی از زایران در عراق مستقر می‌شود.
ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴کار خود را آغاز کرد.
/۶۰۱۳/۹۹۳۰
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.