به گزارش ایرنا، سرهنگ «حجت‌الله دستجانی» شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی نقش رسانه‌ها در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ساوه، اظهار داشت: یکی از کارکردهای رسانه آگاهی‌بخشی و روشنگری افکار عمومی است و این مسئله در قالب مسئولیت اجتماعی فعالان عرصه اطلاع‌رسانی قابل تبیین است.

وی اظهار داشت: وقتی جامعه با کمک رسانه و مطالب انگیزشی و اقناع‌گر نسبت به پرهیز از منکرات و سوق دادن به سمت معروف ها ترغیب شود در نتیجه بصیرت اجتماعی که یک تکلیف مبنایی است، افزایش می‌یابد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ساوه گفت: شرایطی کنونی صحنه رویارویی نظام اسلامی در برابر جبهه استکبار است و دشمنان می‌کوشند با استفاده از همه ابزارها  هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی خود را اعمال کنند و این مهم تکلیف رسانه‌ها را در ایجاد خاکریز بازدارنده و تقویت وحدت ملی سنگین‌تر می‌کند.

سرهنگ دستجانی گفت: تولید محتوا و مطالب پژوهشی و اقناع‌گر برای مخاطبان در این شرایط می‌تواند بسیاری از نیرنگ‌های دشمنان را بی‌اثر کند.

وی یادآور شد: رواج بدحجابی در جامعه از نیات پلید دشمنان است و برای این مسئله هزینه های هنگفتی انجام می‌دهند اما نکته مهم و برگ برنده در این راستا اعتقادات و باورهای دینی مردم  است و رسانه‌ها با اشاعه آموزه‌های دینی در این بخش تکلیف مهمی دارند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ساوه با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان امسال اظهار داشت: تلاش زیادی از سوی استکبار برای خدشه دار کردن این رخداد مهم در دستور کار است و همه ظرفیت های داخلی به ویژه رسانه ها باید هوشمندانه نیرنگ دشمنان را بی‌اثر کنند.

در این دیدار رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه نیز از رسانه ها برای کمک به بهبود فرایندهای نظارتی این نهاد درخواست کرد.

خبرنگاران ساوجی نیز در زمینه نحوه کمک‌رسانی به اجرای بهینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دیدگاه‌های خود را اعلام کردند.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.