به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی سید علی آقازاده در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت شعب بانک مهر ایران  با بیان این مطلب گفت : با توجه به دامنه سود بانک قرض الحسنه مهر این بانک را می توان  بانکی اسلامی خواند.

استاندار مرکزی در مراسم افتتاحیه ساختمان مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به این نکته که بانک قرض الحسنه مهر یک بانک اسلامی با رعایت تمامی ضوابط سیستم بانکداری اسلامی است متذکر شد: دامنه سود دریافتی این بانک بین صفر تا ۴ درصد است و این رقم آرزوی همه  علمای دین ومردم بوده که یک بانک با رویکرد قرض الحسنه به این معنا به مردم خدمت  رسانی کند.  

استاندار مرکزی در رابطه با دامنه پرداخت وام های این بانک بیان کرد:دامنه پرداخت وام‌های این بانک عمدتا برای اقشار کم درآمد و خانواده‌ها می باشد.

آقازاده در رابطه با کاهش ارزش پول ملی ایران  اظهار کرد: در طول یک سال و نیم گذشته بر اثر تحریم‌های ظالمانه ای که شکل گرفته متاسفانه کاهش ارزش پول ملی اتفاق افتاد امابا توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، بانک‌ها می‌توانند منبعی برای کنترل تورم باشند و می‌طلبد که همه بویژه سیستم بانکداری با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در مسیر کاهش نرخ تورم حرکت کنند.

وی با حمایت از لایحه دولت مبنی بر  حذف صفر از پول‌ ملی عنوان کرد: صفرهای اضافه موجود علاوه بر  هزینه‌های سرسام آور برای  کشور، سبب کاهش ارزش پول نیز می‌شود همچنین ضرب سکه، چاپ اسکناس و ... نیز هزینه های سنگینی برای کشور به همراه دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه واحد پول ایران در لسان مردم از ریال به تومان تغییر کرده بیان کرد:  نیاز است این ناهماهنگی رفع شود و حداقل ارزش پول ایران با ارزهای دیگر برابر و از تعداد صفرهای اضافی کاسته شود.

وی خاطر نشان کرد : امیدواریم مجلس این لایحه کارشناسی شده که در دولت تدبیر و امید تهیه و تدوین شده را مصوب کند زیرا همه ی اقتصاد دانان ماهم بر این موضوع واقف اند که این اتفاق بیفتد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1246486
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.