دبیر و عضو هیات رییسه اتاق تعاون استان مرکزی گفت: بیش از 70 درصد مراجعان دارای اختلاف به مرکز داوری اتاق بدون طی پروسه قضایی سازش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، احمد زمانی در نشست با رسانه‌ها با اشاره به اینکه 5400 تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که در حال حاضر 2400 تعاونی فعالند و جمعیتی بیش از 200 هزار را شامل می‌شود، افزود: دیدگاه عمومی مردم نسبت به تعاونی‌ها و اتاق تعاون توزیع کالای اساسی است درحالی که این مجموعه کارکردهای گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تعاون ریشه در تمدن ایرانی-اسلامی دارد و حتی اساسنامه اتاق تعاون خلاصه‌ای از جایگاه تعاون در فرهنگی ایران و اسلامی است، گفت: اتاق تعاون استان مرکزی در زمینه کشاورزی، صنایع ریلی، تبدیلی، صنایع بسته‌بندی، دام و طیور، آبزیان، مسکن، خدمات، توزیع و تامین نیاز و ... فعال است و حتی تعاونی‌های شاخص در این عرصه فعالند به طوری که تعاونی مسکن استان مرکزی در کشور جایگاه پنجم و ششم را به لحاظ عملکرد موفق به خود اختصاص داده است.

زمانی اضافه کرد: تعاونی‌های فعال در حوزه کشاورزی و دام و طیور بیش از 50 درصد تولید استان را پوشش داده‌اند و حتی در این عرصه صادرکننده محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت صدور کارت بازرگانی صادرکنندگان برعهده اتاق تعاون است، بیان کرد: این اتاق دارای مرکزی داوری است که در سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد و در امر پیشگیری از جرائم، رسیدگی به تعاونی‌ها با رویکرد تخصصی و کاهش زمانی رسیدگی به امور فعالیت دارد.

دبیر و عضو هیات رییسه اتاق تعاون استان مرکزی افزود: بیش از 70 درصد مراجعان دارای اختلاف به مرکز داوری در قالب جلسات هم‌اندیشی بدون طی پروسه قضایی سازش می‌کنند و این امر باعث تقویت تعاونی و استمرار فعالیت‌ها می‌شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط اتاق تعاون اشاره کرد که در این حوزه جایگاه برتری در کشور دارد و گفت: سالانه به صورت متوسط بین 12 تا 25 هزار نفرساعت آموزش به متقاضیان بخش تعاون در راستای توسعه زیرساخت‌ها، کاهش اختلافات پیشگیری، قانونمندی اعضا و ... توسط اتاق ارائه می‌شود.

زمانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان در تعاونی‌ها گفت: فعالیت تعاونی‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باشند که پس از پایان تحصیلات خود در جهت کارآفرینی به سمت تعاونی‌ها کشیده شوند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.