دکتر حسینعلی شهریاری شامگاه پنجشنبه در همایش مجمع خیرین سلامت در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین، افزود: اعتبارات حوزه سلامت پاسخگوی تمامی نیازها نیست و همراهی خیران در سراسر کشور توانسته در بهبود شاخص های درمانی نقش آفرینی کند.
وی اظهارکرد: کمک های خیران در حوزه سلامت باقیات صالحات است چرا که بهبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی کمک مستقیم به بیماران نیازمند است و ارزش زیادی دارد و در سال های اخیر بیمارستان ها و مراکز درمانی وقفی متعددی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است.
دکتر شهریاری بیان کرد: خیران سلامت خواهان آن هستند که کمک های آنان رنگ و لعاب دولتی نگیرد و عمل به این خواسته دامنه مشارکت های مردمی در امور زیرساختی را گسترده تر می کند.
وی ادامه داد:در برنامه توسعه پنجم و ششم تدابیری اندیشیده شده که بیمارستان های نیمه کاره دولتی که اعتبارات دولت در حد تکمیل آن ها نیست به خیران واگذار شود و طرح های خیرساز نیز که به هر دلیللی کند پیش می رود نیز در صورت توان دولت با مشارکت این بخش تکمیل شود.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور یادآور شد: جلب خیران سلامت در حوزه تقویت زیرساخت های درمانی علاوه بر بهبود فضاهای درمان در حل معضل پزشکان و متخصصان تربیت شده بیکار نیز نقش آفرینی می کند.
دکتر شهریاری گفت: با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مردمی می توان گام های اثربخش زیادی را در بهداشت و درمان برداشت.
وی مشارکت خیران شهرستان خمین در حوزه بهداشت و درمان را ستود و گفت: زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی در حوزه مشارکت های خیران سلامت در زمره مناطق مثال زدنی است و در رفع محرومیت های خمین دولتمران باید این شهر را ویژه ببینند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این همایش گفت: خیران سلامت خمین در 15 سال اخیر بیش از 150 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان کمک کردند.
دکتر جواد جواهری افزود: 50 درصد از این کمک هادر بخش ساخت، تعمیر و بازسازی اماکن درمانی و 50 درصد دیگر نیز در ساخت 11 طرح بهداشتی بوده است.
وی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان خمین به دانشکده علوم پزشکی تبدیل شده و توسعه زیر ساخت های آن با اعتبارات دولتی جوابگو نیست.
دکتر جواهری اظهارکرد: 90 درصد تخصص های درمانی و تشخیصی در خمین وجود دارد اما به دلیل نبود برخی تجهیزات خدمات درمانی بهینه و به موقع ارائه نمی شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 10 هزار متر مربع فضای فیزیکی، اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب، افزایش تجهیزات بخش دیالیز، ساخت بخش روانپزشکی و اورژانس استاندارد بیمارستانی از ضرورت های حوزه درمان این شهرستان است.
در این همایش ازخیران سلامت خمین تقدیر شد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام خمینی (ره) است که 105 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان دارای یک واحد بیمارستان دولتی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.