به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان های محلات و دلیجان با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود:  این بیمارستان علاوه بر خدمات دهی به مردم استان نیاز درمانی مناطق همجوار را نیز تامین خواهد کرد و در سفر وزیر بهداشت با تامین اعتبار مناسب قرار شد که این مرکز مادرتخصصی درمانی تا پایان سال ۹۹ تجهیز می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید بهره برداری از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ولیعصر اراک آغاز شود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد:  شهرستان شازند با ۱۰۰ هزار جمعیت از داشتن مرکز درمان دولتی بی بهره است و این درحالیست که صنایع نفتی مستقر در منطقه لزوم بهره مندی از تجهیزات پزشکی را برای سرویس دهی مواقع احتمالی دوچندان کرده است.
آقازاده افزود: پتروشیمی شازند حدود  سه سال پیش  متعهد به ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در این شهرستان شد که این طرح با تاخیر همراه است ضمن انکه شمار تخت های بستری آن نیز به  ۱۲۰ تخت کاهش یافته است.
وی افزود: محل استقرار  این بیمارستان به دلیل پراکنش جمعیت مورد قبول استان نیست و امید می رود که با هماهنگی وزارتخانه های  بهداشت و نفت عملیات اجرایی این مرکز درمانی در دولت تدبیر و امید آغاز شود.
استاندار مرکزی عنوان کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای بیمارستان شازند به پتروشیمی اختصاص یافته است که ناهماهنگی ها و مشکلاتی برای جذب این منابع مالی وجود دارد و باید رفع شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای فعالیت در این وزارتخانه مبارزه با مافیای بخش دارو را در دستور کار خود قرارداده است که این مهم افزایش امید مردم به نظام  را در پی داشته است.
حجت السلام «علیرضا سلیمی» توضیح داد:  ثبات در بخش درمان همزمان با فعالیت تیم جدید وزارت بهداشت ایجاد شده و در سال گذشته درخواست های کاذبی در زمینه دارو در کشور وجود داشت که این مهم رفع شده است.
وی گفت: وزارت بهداشت  و درمان و آموزش پزشکی اقدامات مناسبی در زمینه برخورد با متخلفان دارویی داشته  و نیاز است با مافیای درمان در کشور نیز برخورد قاطع شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به استان مرکزی در شهرستان های ساوه، محلات و دلیجان حضور یافت و ضمن راه اندازی خط دارویی جدید در واحد مهبان داروی ساوه از مراکز بهداشتی و درمانی محلات و دلیجان بازدید کرد.

آغاز عملیات اجرایی یک پایگاه شلامت و بهره برداری از درمانگاه خیریه امام حسن (ع) محلات از دیگر برنامه های این سفر بود.

۶۰۱۳/۱۹۵۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.