به گزارش ایرنا، «محمدرضا جیریایی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیمه شدگان در این طرح در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این شهرستان با مراجعه به پزشک خانواده اطلاعات آنان در سامانه ثبت شده و در صورت نیاز به خدمات سطح ۲ و سه به صورت الکترونیکی به پزشکان متخصص، بیمارستان ها و درمانگاه ها ارجاع می شود.

وی ادامه داد: بیمه شدگان در این طرح با مراجعه به بیمارستان ها و کلینیک ها دولتی و ارایه کد ملی می توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این طرح زمان، بیمارستان و پزشک متخصص توسط پزشک خانواده مشخص شده و افراد می توانند در زمان مشخص شده برای دریافت خدمت مورد نیاز خود به مراکز درمانی تخصصی مراجعه کنند.

جیریایی، ثبت سابقه بیماری بیمه شدگان در سامانه،  شفاف سازی ارایه خدمات، جلوگیری از موازی کاری، صرفه جویی در وقت و دسترسی  پزشکان به اطلاعات بیماران از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

وی گفت: امید است این طرح تا پایان سال جاری در تمامی روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان مرکزی اجرایی شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از آغاز فعالیت نسخه نویسی در چهار شهرستان این استان خبرداد و افزود:  این طرح اکنون در شهرستان های خمین، شازند، محلات و دلیجان اجرایی شده است.
جیریایی خاطر نشان کرد:  اجرایی شدن سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به شکایات بیمه شدگان و آغاز فعالیت سامانه الکترونیک رسیدگی به اسناد بستری بیمارستان ها از دیگر اقدمات اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی در راستای تحقق دولت الکترونیک در استان بوده است.
وی اظهار داشت: طرح رسیدگی به اسناد بستری بیمارستان ها اکنون به صورت نمونه در یکی از بیمارستان های شهرستان های استان اجرایی شده و امید است تا ابتدای سال آینده در تمامی بیمارستان های دولتی استان اجرایی شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: یک هزار و ۹۸ نفر از بیمار خاص این استان از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند می باشند که ۵۷۴ نفر معادل ۵۰ درصد این بیماران را بیماران ام اس تشکیل می دهند.

جیریایی گفت: با توجه به آمار بالای بیماری ام اس در استان مرکزی نیاز است عوامل شیوع و بروز این بیماری در استان مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت : ۱۴۰ میلیارد ریال سال گذشته برای ارایه خدمات به بیماران خاص توسط این اداره کل هزینه شد که ۳۱ میلیارد ریال برای بیماران هموفیلی صرف شده است.
جیریایی ادامه داد: ۱۷ میلیارد ریال این مبلغ نیز برای ارایه خدمات بیمه ای به ۵۸ نفر از بیماران هموفیلی استان مرکزی شد که میانگین اعتبارات هزینه شده برای هر نفر حدود ۳۰۰ میلیون ریال است که این مهم نشان از نبود محدودیت برای ارایه خدمت به این بیماران است.
وی، جلوگیری از هزینه های غیر ضرور را از جمله برنامه های اولویت دار سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: این برنامه در راستای جلوگیری از ایجاد هزینه برای سازمان و ارایه خدمات هرچه مطلوب تر به بیمه شدگان انجام می شود.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.