به گزارش ایرنا،پیکر مطهر این جانباز شهید دوران دفاع مقدس بر روی دستان مردم مؤمن و شهید پرور اراک از میدان شهدا به سمت گلزار مطهر شهدای اراک تشییع شد.

استاندار مرکزی در این آئین گفت: از خود گذشتگی جانبازان سبب دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
سید«علی آقازاده» افزود: جانبازان عزیز امروزه در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی حضور فعال داشته و به تناسب توان خود ایفای نقش می کنند و بنابراین وجود آنان در کشور مایه خیر و برکت است و جامعه باید قدردان واقعی ایثارگران و تلاش های آنان باشد.
وی اظهار داشت: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در برابر تمام دنیا جنگید و کشورهای مقابل، همه وسایل به روز جنگی را در اختیار آنان قرار دادند اما  رزمندگان ما با توکل و ایمان قوی توانستند لشکر کفر را شکست دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان در این آئین گفت: نظام مقدس اسلامی حاصل رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز است و ما وظیفه‌داریم در بزرگداشت مقام والای این عزیزان تلاش کنیم.
«مرتضی انصاری فر» با تجلیل از صبر و استقامت جانبازان عزیز گفت: لحظه‌لحظه زندگی پربار این جانبازان صبور شهادت است و این یادگاران ایثار و شهادت باوجود مشکلات روحی و جسمی ناشی از جنگ تحمیلی در همه عرصه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب حضور دارند.
وی ضمن قدردانی از همسر و فرزندان جانبازان و شهدا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها به نقش مهم همسران جانبازان و شهدا اشاره فرمودند و بی شک این عزیزان در ثواب تمامی فعالیت‌های گذشته، حال و آینده سهیم هستند.

جانباز شهید «غلامحسن قربانی» متولد سال ۱۳۴۰ و از بسیجیان شهرستان اراک بود که در دوران دفاع مقدس در ۲ مرحله در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به درجه جانبازی نائل آمد.
وی یک‌بار در درگیری با کومله در ۲۱ دی‌ماه سال ۶۲ به درجه جانبازی نائل آمد و پس از آن در روز نخست آبان‌ماه ۶۳ از ناحیه ۲ پا جانباز شد که پای راست خود را از دست داد.
در نهایت روز دوشنبه ۱۴مرداد ۹۸ این جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس،  پس از تحمل مجروحیت‌های دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید گمنام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۶۹۹۱/۳۰۷۵
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.