معاون حفظ و احیا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گقت: به منظور معرفی سنگ‌نگاره‌های تیمره درصدد ایجاد یک پایگاه در منطقه هستیم.

محسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اقلیم کوهستانی استان مرکزی، بیان کرد: شرایط استان مرکزی باعث شده است که در نقاط مختلف استان شاهد سنگ‌نگاره‌ها باشیم، اما کلونی و تجمع ‌اصلی این سنگ‌های در منطقه تیمره است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از این کلونی ثبت ملی شده است، افزود: سنگ‌نگاره‌های تیمره در نقاط متعددی پراکنده شده است و شامل جاده گلپایگان، آشناخور، شهابیه و ... می‌شود. قدمت بخشی از آنها به دوره پیش از تاریخ، بخشی مربوط به دوره تاریخی و بخشی به دوره اسلامی بازمی‌گردد و در طول تاریخی این نقوش بر صخره‌ها نقش بسته است.

کریمی اضافه کرد: سنگ‌نگاره‌های منطقه تیمره بسیار زیاد است به طوری که تنها در یک منطقه 100 هزار نمونه سنگ‌نگاره‌ شناسایی شده است.

معاون حفظ و احیا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: مجموعه میراث فرهنگی در صدد ایجاد پایگاهی در منطقه تیمره است که این اتفاق قطعا به معرفی بهتر این ظرفیت کهن گردشگری کمک می‌کند، همچنین در نظر است که یک همایش ملی ویژه معرفی سنگ‌نگاره‌ها برگزار شود که در امر جذب گردشگر موثر خواهد بود. 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.