مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت : از آنجاکه آشتیان یکی از کانون های پرورش مفاخر و مشاهیر در حوزه های گوناگون علم، ادب و تقوا به شمار می رود، باید حرمتش حفظ شود .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علیرضا ایزدی افزود: جغرافیای خاک، آب، هوا و آتش جغرافیای مقدسی نیست، انسان ها هستند که به جغرافیای کره زمین هویت می بخشند .

وی با بیان اینکه مشاهیر و مفاخر هستند که باعث تقدس شدند و بدون نام آنها هویت ما ناشناخته است، گفت: آشتیان دیاری است که مردمانش بواسطه فرهنگ متعالی آن به تاریخ ایران هویت بخشیده اند. اینجا سرزمین پرستش ها و جایگاه های مقدس ایران زمین است.

وی با بیان اینکه مردم آشتیان وارث تمام نیکی ها هستند و جایگاهی والا دارند و نام آشتیان همواره بر تارک این سرزمین می‌درخشد، اظهار کرد: این خطه عالم خیز نقش بالایی در ترویج تعالیم الهی و تربیت سیاستمداران و  دانشمندان علمی و دینی دارد .

به گزارش ایسنا، علی دانش منفرد رییس جامعه آشتیانی ها نیز در این مراسم، زنده نگه داشتن فرهنگ را از ضروری ترین نیازهای جامعه دانست و افزود: امروز شاهد مظلومیت عرصه فرهنگ هستیم .

وی اظهار کرد: دلیل اینکه از جغرافیای کوچک آشتیان ستاره های پرفروغ تاریخ ایران پدید آمده است باید تحقیق و پژوهش شود اما به نظر می‌رسد تربیت و دلسوزی پدران و مادران، این زمینه فطری و خدادادی را آماده کرده تا متجلی شده و به منصه ظهور در آید و از این جغرافیای کوچک، تاریخی با این عظمت رقم بخورد.

وی خواستار برگزاری این آیین ها به صورت مردم محور شد و افزود: مردمی کردن اینگونه برنامه ها تأثیرگذاری معنوی بیشتری خواهد داشت. جمع آوری و انتشار محتویات این جلسات برای اشاعه گسترده فرهنگ و تقویت رقابت پذیری بین آیین های مشابه موجب آگاهی بخشی بیشتری در سطح جامعه خواهد شد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.