نویسندگان این کتاب ۳۸۴ صفحه ای « ابولفضل بیرقی» و «صدیقه ایلان داغی» هستند که در زمینه ویژگی های رفتاری فرزندان در دنیای مدرن و بهترین شیوه های تربیتی و واکنشی با آنان قلم فرسایی کرده اند.

ارایه بهترین شیوه های رفتاری والدین  در گرفتن کودک از شیرمادر، پیش فعالی، برخورد با وسواس کودکانه، شب ادراری ، لکنت زبان، اوتیسم، ناخن جویدن ، کابوس های شبانه، تیک های عصبی، دندان قروچه، خشم و پرخاشگری، خیالبافی، دروغگویی و دزدی، حسادت، بدغذایی و مهار اضطراب از جمله سرفصل هایی است که در این کتاب عنوان شده است.

نویسندگان این اثر که روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه نیز هستند در بخش دیگری از کتاب به موضوعات دوست یابی، مهار نق زدن و کج خلقی، بهترین شیوه دوست یابی، بالا بردن عزت نفس، مشکلات مربوط به صبحانه و حمام کردن، موضوعات مهارتی در برخورد با دیگران و انجام امور فردی، مهار انواع ترس، حل چالش های فرزند دوم، موضوعات دوقلوها، آموزش های موثر جنسی، بازی های پرورنده، آموزش های حیاتی برای عبور از نوجوانی و سهم ارتباطی فرزند با وسایل ارتباط جمعی در حوزه تربیتی را به صورت مشروح بیان کرده اند.

«آموزش های قبل از ازدواج»، «شوهرداری»، «خانواده موفق»، « آموزش رفتار با کودکان و نوجوانان»، «خانواده پاک رهایی از اعتیاد»، «نبرد پس از شکست در زندگی»، «آموزش خانواده» و «اضطراب و وسواس» از جمله آثار دیگر این نویسندگان به صورت مشترک است که در مراکز عرضه کتاب کشور موجود است.

این کتاب در شمارگان پنج هزار نسخه در سال ۱۳۹۶ با قیمت ۲۵۰ هزار ریال برای مخاطبان عرضه شده است.

در مقدمه این کتاب عنوان شده است که بسیاری از رفتارهای ناشایست در جامعه ریشه در تربیت افراد در سنین پایه دارد و ناگاهی والدین از شیوه های تربیتی صحیح عامل اغلب ناسازگاری ها، مشکلات و گرفتاری ها در بزرگسالی است.

علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی و شاخص های محیطی در شکل گیری شخصیت افراد ، نوع ارتباطات بین فردی و مهارت در پرورش داشته های درونی موضوعی است که هر پدر و مادر باید با آن آشنا باشد.

دنیای مدرن با مناسبات پیچیده و جدید تاثیر زیادی را بر زندکی خانواده ها دارد و ضرورت آموزش و مهارت های رفتاری با کودکان در چنین شرایطی لازمه امور تربیتی است.

در خلق این اثر از ۴۳ منبع و مرجع مهم روانشناسی داخلی و خارجی بهره گرفته شده است.

۶۰۱۳/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.