« حمیدرضا طهماسبی» روز دوشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج هنرمندان خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: این هنرمندان در قالب کانون بسیج هنرمندان و گروه های هنری در ۹ رشته عکاسی فیلم، شعر، ادبیات داستانی، نمایش، سرود های حماسی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در ۹ شهرستان استان مرکزی کانون بسیج هنرمندان راه اندازی شده است.
مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در حاشیه برگزاری کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در حال چاپ است که ۵۰ درصد این کتابها تا کنون چاپ شده است.
طهماسبی گفت: ۳۰ جلد اطلس شامل تصاویر شهدا، ۶۰ موشن گرافی درباره سرداران شهید استان، موشن گرافی شبهات دفاع مقدس و نقش امام (ره) در دفاع مقدس، اجرای ۶۰ تئاتر خیابانی  و تولید مستند زندگی شهدای استان با مشارکت شبکه افق از اقدامات بسیج هنرمندان در حاشیه کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر بانوی مقاومت در سال گذشته افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم جشنواره عکس بانوی مقاومت در سال جاری در استان برگزار می شود.
مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی ادامه داد: نشست های تخصصی ادبیات دفاع مقدس با حضور هنرمندان عرصه نویسندگی در استان برگزار شده است.
طهماسبی، رویکرد بسیج هنرمندان را شناسایی و توانمندسازی  استعدادهای هنری و تولید محتوا بیان کرد و افزود: تلاش می شود از این ظرفیت های هنری در شهرستان ها استفاده شود.
وی تاکید کرد: براساس برنامه این سازمان، در سال جاری تمام شهرستان ها میزبان پنج کارگاه تخصصی با هدف توانمندسازی هنرمندان هستند.
وی اظهار داشت: برگزاری ۶ جشنواره هنری در زمینه های مختلف در دستور کار بسیج هنرمندان استان قرار دارد.
مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی با اشاره به برگزای جشنواره سراسری گفت: پنج نماینده و یک داور از بسیج هنرمندان استان مرکزی در این جشنواره حضور دارند. 
فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج خمین نیز گفت: جامعه هنری شامل هنرمندان اخلاق مدار و نوع دوست می شوند.
سرهنگ پاسدار سید « محمد مهدی میرهادی » افزود: هنرمندان نباید نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه بی تفاوت باشند بلکه استفاده از زبان هنر برای بیان ارزش ها ضروری است.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: هم افزایی دستگاه ها و اصحاب فرهنگ و هنر راهکار مهمی در حل مشکلات جامعه است.
در این آیین از زحمات « امین محمدی » تقدیر و « محمد جعفری » به عنوان مسئول بسیج هنرمندان خمین معرفی شد.
شهرستان خمین یک هزار هنرمند در رشته های مختلف هنری دارد.
۹۹۳۰/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.