به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: مدیرانی که در حوزه خدمتی خود سکونت نداشته باشند نمی توانند نسبت به شناسایی و حل چالش های فرهنگی، اجتماعی و معیشتی مردم موفق عمل کنند.

وی در خصوص مشکلات و چالش های شهرستان زرندیه به عنوان یکی از دستورکارهای این نشست بیان کرد: بخش عمده ای از مدیران این شهرستان پروازی هستند و در ساوه و یا اراک سکونت دارند، بنابراین گام نخست حل مشکلات زرندیه، ساماندهی مدیران پروازی است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: شهرستان زرندیه با وجود استقرار تعداد قابل توجهی صنایع مختلف از شهرستان های محروم استان در تمامی شاخص ها است که این مهم باید از سوی مدیران کل با اعزام بهترین نیروهای دستگاه های اجرایی به این شهرستان فهرست بندی و رسیدگی شود.

آقازاده افزود: تعدادی از ادارات کل نیز در شهرستان زرندیه اداره شهرستانی ندارند که این مهم نیز باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان زرندیه وظیفه دارد ظرف مدت یک ماه گزارش های خود را نسبت به فعالیت مدیران این شهرستان به استانداری مرکزی اعلام کند تا نسبت به آن تصمیمات کاربردی و کارشناسی اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: برای شهرستان های ۱۲ گانه این استان ساختار و الگویی برای ارائه شاخص های حوزه فعالیت تدوین می شود تا بر اساس آن مشکلات و ظرفیت های خود را در کارگروه استانی مطرح کنند.

«بهروز اکرمی» افزود: اگر امروز شهرستان زرندیه در بسیاری از شاخص ها ضعیف است نتیجه عملکرد مسئولان است بنابراین باید با استقرار مدیران کارآزموده و استفاده از ظرفیت های بالقوه این شهرستان نسبت به توسعه پایدار این خطه برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: پراکندگی ۲۵ هزار سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه روستایی باید شناسایی شود تا به راحتی بتوان تصمیم گیری لازم را انجام داد.

مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۸۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند در صورتی ۸۵ درصد جمعیت استان مرکزی از این امکان بهره مند هستند و شرایط استان مرکزی در این حوزه نسبت به میانگین کشور مطلوب است. 

«غلامرضا فتح آبادی» افزود: ۱۵درصد جمعیت واجد شرایط شامل ۲۵ هزار سرپرست خانوار استان مرکزی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند که طبق تاکیدات اصل ۲۹ قانون اساسی برای این مهم باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

استان مرکزی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیست دارد.

۳۰۱۷/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.