به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در سومین ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: جوانان نسل چهارم انقلاب آشنایی زیادی از دفاع مقدس و چگونگی مقاومت و رویارویی رزمندگان با استکبار ندارند و برگزاری این اجلاسیه و برنامه های جانبی آن بهترین فرصت برای تبیین ارزش های دفاع مقدس برای آنان است.

وی اظهار داشت: اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه جان فشانی شهدایی است که در سال های دفاع مقدس مظلومانه جان خود را از دست دادند اما نسل امروز نیازمند آگاهی از شرایط گذشته است.

استاندار مرکزی گفت: در هشت سال دفاع مقدس هیچ قدرتی با ما همکاری نکرد و ما با اتکا به داشته های داخلی روی پای خود ایستادیم و امروز توانستیم تحسین جهانیان را داشته باشیم.

آقازاده افزود: نظام جمهوری اسلامی اکنون در اوج قله اقتدار ایستاده است و قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست و مردم با درک این شرایط همراه نظام هستند.

وی اظهار داشت: به گفته دشمنان ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و این مهم باعث شد تا رئیس جمهوری آمریکا پله پله از مواضع خود عقب نشینی کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این سنت الهی است که اگر از سختی ها گذر کنی به آسایش می رسی و در سختی ها نصرت الهی نصیب می شود و این مهم در دفاع مقدس رقم خورد.

سردار«محسن کریمی» افزود: رهبری بزرگ، آرمان های بزرگ و ملت دلسوز از شاخص های اقتدار است که ایران اسلامی با داشتن این مولفه ها موفق شده به قدرت برتر منطقه و جهان تبدیل شود.

وی اظهار  داشت: این کنگره، بزرگداشت شهدایی است که متعلق به مردم و قهرمانی ملی هستند و تلاش می شود قهرمانان ملی به نسل جوان معرفی شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ستاد این کنگره فعالیت مطلوبی داشته و این رضایت نتیجه همکاری استاندار مرکزی با عوامل کنگره ملی است.

سردار کریمی افزود: برگزاری هشت اجلاسیه پیش بینی شده و تاکنون برای هماهنگی برنامه های این کنگره،  ۱۴۶ نشست برگزار شده است.

وی اظهار داشت: مهندسی رزم، صنعت و هفت اقلیم توسط ستاد کنگره دانشگاهی استان برای این برنامه عملیاتی خواهد شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۷۰ برنامه فرهنگی، ۵۰ تئاتر خیابانی، ۳۰ مستند و تدوین ۱۳۰ جلد کتاب برای این کنگره تدارک شده است.

در این نشست از ۶ جلد کتاب این کنگره رونمایی شد.

کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید امسال در استان مرکزی برگزار می شود.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.