به گزارش ایرنا علی اصغر جعفری دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه 'رسام' در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: مردم آبادان و خرمشهر نماد از خودگذشتگی و پایداری در هشت سال دفاع مقدس هستند و به همین خاطر آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه 'رسام' در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
جعفری حفظ و اعتلای ارزش های دفاع مقدس و نمایش جلوه های ایستادگی مردم ایران در برابر دشمن بعثی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام و بیان کرد:این جشنواره در 2 بخش فیلم کوتاه 3 تا 20 دقیقه‌ای و فیلمنامه برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان هنری و امور سینمایی کشور گفت:جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس'رسام' با رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی فیلم و فیلمنامه نویسی برگزار می‌ شود.
وی یکی از ضرورت های آینده در حوزه سینما را تولید فیلمنامه های فاخر در زمینه دفاع مقدس و انعکاس واقعیت های جنگ تحمیلی بیان و ابراز امیدواری کرد: جشنواره 'رسام' به حرکتی عظیم، موثر و تاثیرگذار در زمینه تولید فیلمنامه دفاع مقدس تبدیل شود.
جعفری گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 28 اسفند ماه سال جاری است و تا پایان فروردین ماه سال 97 آثار رسیده به جشنواره مورد داوری قرار می گیرد و آخر اردیبهشت ماه اختتامیه این دوره در آبادان و خرمشهر برگزار می شود.
در ادامه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری یکی از مهمترین جشنواره های فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس در آبادان و خرمشهر تشکر کرد و گفت: فرهنگ‌ مقاومت در جهان در حال شکل گیری و گسترش است.
سید مرتضی نعمت زاده اظهار کرد: با توجه به حذف روادید برای ورود اتباع خارجه ، به منطقه آزاد اروند برگزاری این جشنواره می تواند به یکی از شاخصه های فرهنگ و ادبیات بین المللی در این منطقه تبدیل شود.
3015/6002
خبرنگار: عدنان جواهری** انتشاردهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.