به گزارش ایرنا، سردار احمد حق طلب روز یکشنبه در نشست هماهنگی کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار کرد: 6 مورد از این کنگره ها در سال جاری و در استان های البرز، کرمان، قزوین، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی انجام می پذیرد.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده پنج کنگره دیگر نیز سال آینده در استان های ایلام، کردستان، اردبیل، بوشهر و اصفهان برگزار می شود و جدول زمان بندی برگزاری کنگره های ملی شهدا در کشور تا سال 1400 بسته شده است.
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور یادآور شد: برگزاری مطلوب و ملی کنگره های شهدا از مهمترین اولویت ها و دغدغه های مقام معظم رهبری است و ایشان همواره نسبت به این مقوله اهتمام و حساسیت جدی دارند.
حق طلب تاکید کرد: اجرای کنگره ها در سطح ملی در واقع نوعی ادای دین و وظیفه در قبال شهدا، ایثارگران و خانواده های آنهاست و به عنوان یک سند معتبر برای نسل های آینده به یادگار خواهد ماند.

** رویدادهای جنگ در ایلام باید مستندسازی شود
استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: اگر امروز ابرقدرت های جنگ طلب جهان جرات جنگ مستقیم و نظامی با ایران اسلامی را ندارند به پشتوانه ایثارگری و جانفشانی های شهدا و ایثارگران در جنگ تحمیلی بوده است.
قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اقتدار و امنیت ایران اسلامی مرهون رشادت و از خودگذشتگی ایثارگران و شهدا است، افزود: هدف اصلی آمریکا و حامیان غربی و منطقه ای آنها برای ایجاد ناامنی در کشورهای اطراف به بهانه های مختلف در واقع ضربه زدن به کشور انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به عظمت کار ایثارگران در دفاع مقدس تاکید کرد: با مستندسازی حوادث و رویدادهای قبل، حین و بعد از جنگ تحمیلی آنها را به نسل های بعد منتقل کرد چرا که بی توجهی به این مقوله مهم به تدریج باعث عادی شدن این رویدا با اهمیت و ارزشمند، فراموشی یا تحریف آن می شود.
سلیمانی دشتکی برگزاری کنگره های شهدا را از راه های موثر ماندگاری ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به آیندگان دانست و یادآور شد: ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران، مصاحبه های انجام گرفته با شهدا، ترویج گفتمان آنها، ثبت خاطرات خانواده های شهدا و ایثارگران، تولید فیلم و مستند ... در ترویج ارزش های دفاع مقدس تاثیرگذار است.
وی از همه نهادها، ارگان ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی و نیز اقشار مختلف مردم خواست در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر کنگره ملی شهدای استان ایلام ایفای نقش کنند و برای صرفه جویی در هزینه ها باید از امکانات و تجهیزات موجود استفاده حداکثری شود.
در این نشست مقرر شد کمیته های تخصصی کنگره ملی شهدای استان ایلام مشخص و شرح وظایف هر کمیته و نیز تاریخ برگزاری کنگره در سال 98 مشخص شود.
همچنین انتخاب یک نام در سطح ملی و متناسب با وضعیت استان ایلام در زمان جنگ از دیگر مصوبه های این نشست بود.
پیش از این قرار بود کنگره سراسری شهدای استان ایلام در سال جاری برگزار شود که با توجه به جدول زمان بندی کنگره های ملی سپاه کشور به عنوان مسئول اجرایی این برنامه ها در کشور برگزاری کنگره ملی استان ایلام به سال آینده موکول شد.
به گزارش ایرنا، 50 هزار نفر در استان ایلام را جامعه ایثارگران تشکیل می دهند.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.