مدیرعامل شرکت آواپردازش رها اراک روز شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این ایده ۲ سال پیش ایجاد و عملیاتی شد و فرآیند تجاری سازی دستگاه مذکور نیز با حمایت  پارک علم فناوری استان مرکزی دنبال شده است.

سید «مهدی موسوی» گفت: مشابه داخلی این محصول در کشور وجود ندارد  اما در برخی از کشورهای دیگر اولید شده است.

وی توضیح داد: با نتیجه دادن ای ایده و ساخت دستگاه ذخیره سازی بلندمدت گل های شاخه بریده می توان از ظرفیت برجسته تولید گل کشور به ویژه شهرستان محلات که به دهکده گل ایران شهرت دارد برای صادرات و عرضه بلند مدت با کیفیت دربازارهای داخلی بهره برد. 

مدیرعامل شرکت آواپردازش رها اظهار داشت: برای ساخت این محصول بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده که حدود ۷۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات پارک علم و فناوری و بقیه  از محل آورده شخصی تامین شده است. 

موسوی در خصوص فعالیت دستگاه ذخیره سازی بلندمدت گل های شاخه بریده توضیح داد: گل های بریده شده برای مدت زمان کوتاهی در این دستگاه قرار می گیرند و با فرآیندی که بر روی آن ها اعمال می شود، ماندگاری و دوام شان برای سه هفته بیشتر می شود و این مهم برای تولید کنندگان و شاغلان حوزه گلکه با محصول مصرفی مواجه اند حیاتی می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده تولیدکنندگان گل کشور به صورت خرد فعالیت می کنند و در فرآیند صادرات باید مدت زمانی برای انباشت گل ها به میزان یک محموله صادراتی صبر کرد، فعالیت دستگاه ذخیره سازی بلندمدت گل می تواند در حفظ گل ها و جلوگیری از فرسودگی آن ها کمک کند. 

بیش از ۱۸۰ شرکت در پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.