«احمد جعفری نژاد» روز شنبه در حاشیه سمینار آموزش اصول طراحی و معماری فضای کودکان در اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها در کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و هنگ کنگ انجام و آماده سازی شده است.

وی اظهار داشت: در ایران نیز طراحی سه فضای تفریحی شامل تم پارک آبی کیش، شهربازی هزار و یک شهر تهران و پلاژ بانوان جزیره کیش توسط اینجانب در حال انجام و یا اجرا است.

خالق اثر « معمار رویاها» گفت: پارک آبی کیش در ایران به بهره برداری رسیده است و پلاژ بانوان این جزیره در یک سال آینده راه اندازی خواهد شد.

جعفری نژاد افزود: طرح تم پارک هزار و یک شهر در منطقه ۲۲ تهران به اتمام رسیده و در آغاز مرحله اجرایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: پارک هزار و یک شهر مهمترین و اصلی ترین طرح ها است که بر مبنای هفت شهر عشق عطار بر هفت دیار شامل تهران قدیم، راه ابریشم، آینده، کودکان، اسطوره و هفت اقلیم طراحی شده است.

مدیر ارشد آتلیه‌ی معماری دیزنی‌لند گفت: طراحی و آماده سازی طرح جامع ۱۰ ساله دیزنی لند آمریکا، مرکز خرید بوئناویستای فلوریدا، نمایشگاه جهانی اپکات فلوریدا، معمار و مدیر هنری بخش مراکش، سرپرست طراحی و بازرس تم دیزنی لند توکیو ژاپن، بازرس تم دیزنی لند پاریس، مدیر طراحی دیزنی لند هنگ کنگ، طراحی ورودی تم پارک دیزنی لند شانگهای چین و طراح تم پارک آبی روباز ایران در کیش از جمله طراح هایم در سراسر جهان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: معمار اراکی خدمات مهندسی و طراحی زیادی به بشریت ارایه کرده که شایسته تجلیل ارزشمند هستند.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان خانه تلاش های این استاد فرزانه است و این تلاشگر بدون توجه به ملیت در سراسر جهان برای کودکان مراکز تفریحی و بازی اعجاب انگیزی طراحی و خلق کرده است.

وی اظهار داشت: تلاش می شود در مدت زمانی که این معمار برجسته بین المللی در ایران و در اراک به سر می برد از نظر وی، برای طراحی منطقه گردشگری گردو اراک و پارک وحش  استفاده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک نیازمند مرکز تفریحی و گردشگری است و این مهم با کمک طراح بزرگ بین المللی دور از دسترس نیست.

«مجید ثاقبی» افزود: داشتن مرکز تفریحی مناسب در مرکز استان نیازمند مخاطب شناسی و بهره مندی از دانش طراحان بزرگ است.

وی اظهار داشت: تاریخچه اراک سه بافت شامل بافت سنتی، صنعتی و دانشجویی را در خود به نمایش گذاشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: معمار بزرگ اراکی، می تواند در اراک به عنوان زادگاه خود در طراحی اثر تفریحی و مرکز گردشگری تاثیرگذار باشد.

در این آیین همچنین نمایشگاهی از ۳۰ طراحی معمار اراکی «احمد جعفری نژاد» به مدت یک هفته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک گشایش یافت و از تلاش های این معمار بین المللی  با اهدا هدایایی تجلیل شد.

«احمد جعفری‌نژاد» فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران و مدیر ارشد آتلیه‌ معماری دیزنی‌لند در آمریکاست که پس از ۵۰ سال به ایران بازگشته است تا تجربیات خود را در اختیار جوانان ایرانی قرار دهد.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.