به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید«علی حسینی پور» در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه خمین افزود: ائمه جمعه به عنوان نمایندگانی از قشر روحانیت و علما با روشنگری و تبیین افکار عمومی در خطبه ها موجب وحدت آفرینی، تقویت اعتماد اجتماعی و نشاط آفرینی در جامعه  می شوند.
وی ادامه داد: نماز جمعه محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه است و بسیاری از کشورها محتوای تریبون نظام جمعه را به عنوان آخرین مواضع رسمی نظام می دانند.
 خطیب جمعه خمین اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدون تعطیلی همچنان با شکوه برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی پور گفت: از ظرفیت های نماز جمعه می توان برای ترویج اسلام و انقلاب استفاده کرد چراکه دشمنان امروز تلاش می کنند با استفاده از تبلیغات علیه پایگاه های دینی نظیر مساجد و نماز جمعه به نظام آسیب وارد کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در گذشته ائمه جمعه را ترور می کردند، افزود: کسانی که علیه نماز جمعه تبلیغ می کنند، دشمنان واقعی نظام اسلامی هستند.
خطیب جمعه خمین اضافه کرد: استان مرکزی ۲ امام جمعه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
حجت الاسلام حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان و ملت پر افتخار ایران هرگز به وعده های دروغین دشمنان امیدی ندارند.
وی تاکید کرد: حضور هوشیارانه مردم در صحنه و حرکت انقلابی مردم و مسئولان در مقابل دشمنان نظام یکی از دلایل اقتدار نظام است.
پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ قمری، نخستین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‏‬ الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.
۹۹۳۰/۳۰۷۵
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.