معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه وجهه مردمی سفر اربعین نباید ضعیف باشد، گفت: دولت و نظام باید تسهیلگر این سفر باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه ستاد اربعین حسینی از تمام مدیران عضو ستاد اربعین خواست که شخصا در جلسات شرکت کنند و در صورت عدم امکان حور مدیر، انتظار می رود که معاون یا قائم مقام وی در جلسه حضور داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی توسط کمیته‌ها باید از امروز صورت گیرد و نقاط ضعف سال‌های گذشته احصا شده و تکرار نشود تا با این برنامه‌ریزی‌ها زائران راحت‌تر به وظایف معنوی خود رسیدگی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: ما به عنوان مسئولان ذیربط باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم تا زائران به بخش معنوی سفر پرداخته و از مسائل حاشیه‌ای به دور باشند.

اکرمی ادامه داد: نباید وجهه مردمی سفر اربعین ضعیف باشد، اصل بر حرکت مردمی است و ما به عنوان دولت و نظام باید تسهیلگر این مهم باشیم، همچنین اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه باید به مسئله امنیتی توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: رویکرد امسال بر این است که خدمات در کشور و مرز ارائه شود و ارائه کنندگان خدمت در عراق، بیشتر تکمیل کننده خدمات عراقی‌ها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امسال دریافت ویزا برای زائران لازم نیست در نتیجه پیش بینی می‌شود تعداد زائران افزایش پیدا کند و در این راستا تمام کمیته‌ها باید با رویکرد افزایشی حرکت کرده و پیش‌بینی های لازم برای افزایش تعداد زائران را با توجه به حذف ویزا داشته باشند.

اکرمی تاکید کرد: بخش اعظم خدمات برای برگشت زائران طراحی شود و تمام خدمات معطوف به سفر به عتبات نباشد.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در باب بررسی وظایف کمیته ها و همچنین حضور رئیس کمیته ها از عدم حضور مدیرکل صداوسیما به عنوان رئیس کمیته اطلاع ‌رسانی گلایه کرد و گفت: حضور رئیس کمیته ها در جلسه ستاد اربعین الزامیست در غیر این صورت نامه عدم مسئولیت پذیری به ستاد مرکزی اربعین کشور ارسال خواهد شد. در سیستم اداری هیچکس مختار نیست با توجه به میل شخصی خود رفتار کند، اگر مدیرکل نمی‌تواند مسئولیت کمیته را بپذیرد، واگذاری مسئولیت را اعلام کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

به گزارش ایسنا، سعید فرخی معاون اقتصادی استاندار مرکزی   نیز اظهار کرد: جریان اربعین جریانی مبتنی بر مردم است و باید کاملا از سبقه دولتی در این حوزه جدا شویم. البته سعی بر این است که کمک‌های مختلف جمع‌اوری شده و نوع برنامه‌ریزی به گونه‌ای نباشد که اعزام زائران مبتنی بر تامین هزینه توسط مردم نباشد.

وی افزود: خدمات عمومی به زائران ارائه خواهد شد اما اینکه انتظار داشته باشیم تامین تمام هزینه‌ها مبتنی بر کمک‌های مردمی باشد، مناسب نیست.

  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.