به گزارش ایرنا، سردار مسعود شوشتری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: افزایش شمار زائران اربعین به عنوان روالی که هر سال اتفاق افتاده تاکیدی بر لزوم امادگی بیشتر و اجرای طرح های عمرانی و خدماتی برای سهولت تردد زائران است.
وی گفت: با توجه به اینکه مرز بین المللی مهران انتخاب اول زائران برای تردد و عزیمت به عتبات عالیات عراق به خصوص در ایام اربعین حسینی است انجام برنامه ریزی و اجرای طرح های مناسب برای افزایش امکانات و زیرساخت های تسهیل کننده تردد زائران به خصوص در استان ایلام ضرورت دو چندان دارد.
وی با یاد اوری اینکه برای سهولت در تردد زائران اربعین امسال مهیا و پیگیر گشایش مرز خسروی در استان کرمانشاه به عنوان مرز کمکی مهران بودند که با توجه به شرایط حساس عراق محقق نشد تصریح کرد: مرز مهران برای اربعین سال اینده باید بیشتر مهیا شود.
وی روند برگزاری ایین اربعین امسال را خوب توصیف کرد و گفت: با برنامه ریزی و تمهیدهای صورت گرفته، نظم برگزاری مراسم اربعین امسال هم در ایران و هم در کشور عراق بسیار بهتر از سال های قبل بود.
وی افزود: با بررسی مسائل و شناسایی مشکلات سال های ماقبل در زمینه تردد زائران اربعین ، تلاش هماهنگ و همه جانبه ای برای رفع کاستی ها و تامین نیازها انجام گرفت که در نتیجه اربعین امسال بهتر و آماده تر از سال های گذشته و بدون تکرار اشتباه برگزار و رضایت بیشتر زائران حاصل شد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین اظهار کرد: با وجود شرایط حاکم بر اقتصاد، این ستاد با پشتوانه کمک‌های مردمی و نذورات خیران موفق شده پروژه‌های مختلف بازسازی و توسعه‌ای در عتبات عالیات اجرا کند.
وی گفت: از محل این نذورات تا کنون پروژه‌های زیادی را در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعم از کوتاه، میان و بلند مدت اجرا شده که در حال حاضر اکثر پروژه‌های کوتاه و میان مدت به اتمام رسیده یا در حال اتمام است.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از مرز رسمی مهران به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند که در امسال با ثبت رکورد تردد روزانه 180 هزار نفر در ایام اربعین ، حدود 2 میلیون زائر از این مرز به عتبات عالیات تردد کردند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.