فرماندار دلیجان گفت: به دریافت مدیریت و تخصیص آب از سد 15 خرداد امیدوار هستم.

سیامک سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، منطقه مرکزی، در خصوص تلاش های مجموعه شهرستان و استان مرکزی جهت دریافت مدیریت و بهره برداری از سد 15 خرداد دلیجان اظهار کرد:  سد 15 خرداد در شهرستان دلیجان و در  ۸۰   کیلومتری جنوب شهر قم با هدف تامین آب شرب و کشاورزی با حجم مفید 165 میلیون مترمکعب ساخته شده و مدیریت و بهره برداری از آن کاملا در اختیار استان قم است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دلیجان به لحاظ منابع آب دچار محدودیت     های بسیاری است، افزود: با وجود اینکه این سد به صورت فیزیکی در حوزه استحفاظی استان مرکزی و شهرستان دلیجان قرار دارد، اما شهرستان هیچ سهمی از آن ندارد و با توجه به مشکلات منابع آبی در این منطقه، لازم است که شهرستان از این ظرفیت عظیم منتفع شود.

سلیمانی تصریح کرد: دلیجان نیاز شدیدی به منابع آب در حوزه آب شرب شهری و روستایی، کشاورزی و صنعت دارد به همین دلیل در پی دریافت مدیریت و تخصیصی از سد 15 خرداد هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه   ای در وزارت نیرو جهت بررسی این درخواست استان مرکزی، افزود: در این جلسه مقرر شد که فرصتی به وزارت نیرو داده شود تا مستندات و دلایل متقن شهرستان در این خصوص بررسی شود و پس از طی شدن روال قانونی و بررسی کارشناسی، نتیجه اعلام شود.

فرماندار دلیجان با بیان اینکه جلسه بسیاری خوبی بود و حتی در این جلسه عنوان شد که چرا استان مرکزی تاکنون در پی دریافت تخصیص از سد 15 خرداد نبوده است، افزود: با توجه به مستنداتی که ارائه شد، به نتیجه بررسی‌ها خوش‌بین هستم و امیدوارم مدیریت و تخصیص مناسبی از آب سد به شهرستان دلیجان اختصاص یابد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.