جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای که با تبلیغ شارژ ارزان قیمت در شبکه اجتماعی تلگرام و طراحی یک درگاه جعلی بانک در حدود 21 میلیارد ریال از 940 حساب بانکی برداشت غیرمجاز داشتند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از پلیس، سرهنگ یوسف سپهوند در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس مشخص شد شاکی در یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام، تبلیغی با موضوع خرید شارژ به صورت نیم بها مشاهده کرده‌ که برای خرید شارژ به درگاه پرداخت بانکی هدایت شده‌ و پس از خرید ناموفق، بعد از گذشت چند ساعت مبلغ 75 میلیون و 700 هزار ریال از حسابش برداشت شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: با بررسی فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، 6 نفر اعضای این باند که در استان تهران سکونت داشتند، شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی، ماموران به تهران اعزام و هر 6 نفر دستگیر شدند و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفت، از آنان کشف و توقیف شد.

سرهنگ سپهوند اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات 940 فقره کارت بانکی و 321 فقره سیم کارت کشف شد و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده مشخص شد اعضای این باند حرفه ای به این روش در حدود 21 میلیارد ریال از این حساب های بانکی برداشت غیرمجاز داشته اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت غیرواقعی و خارج از عرف معمول کذب بوده و کلاهبرداری و برنامه‌ای برای سرقت اطلاعات شهروندان است.

سرهنگ سپهوند با معرفی سایت پلیس فتا برای کسب اطلاعات بیشتر مردم درباره آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا بخش "تماس با ما" هر گونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبرداری‌ها و جرایم سایبری را گزارش دهند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.