شهردار ساوه گفت: سرانه فضاهای ورزشی، فرهنگی و فضای سبز این شهر پائین است و با استاندارد کشوری فاصله دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدمهدی حسینی در نشستی با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه به منظور بررسی مسائل فرهنگی و هنری شهرستان اظهار کرد: برای داشتن شهری سالم باید تمام نمونه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی در آن دیده شود.

وی ادامه داد: این شهر به دلیل قدمت تاریخی و برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد به لحاظ گردشگری بسیار مستعد است از این رو باید از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه شهر به خوبی بهره جست.

شهردار ساوه به نبود برخی زیرساخت‌های فرهنگی مورد نیاز در این شهر اشاره کرد و گفت: نبود گالری هنرمندان برای به نمایش گذاردن آثار هنری یکی از این نیازها است و پیشنهاد می‌شود که بازار چهارسوق که هم اینک توسط شهرداری در حال مرمت است به این مهم اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: ایجاد گالری هنرمندان در بازار چهارسوق علاوه بر اینکه فرصتی بسیار خوب برای ارائه توانمندی‌های هنرمندان ساوجی را در این مکان فراهم می‌کند موجب احیای بافت تاریخی مرکز شهر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات خوب و بزرگ عمرانی شهرداری در نقاط مختلف شهر، گفت: خرسندیم که مدیریت شهری در کنار این کارهای بزرگ از اقدامات فرهنگی نیز غافل نشده است و امیدواریم با تعامل بیشتر بتوانیم گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، افزود: اشاعه فرهنگ و هنر و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری مستلزم مشارکت دستگاه‌های همسو در این حوزه است.

در ادامه این جلسه راهکارهای مختلف از جمله تشکیل شورای فرهنگی و هنری جهت رفع کاستی‌های فرهنگی و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی شهر  مورد بررسی قرار گرفت.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.