مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ششمین جشنواره استانی و نود و نهمین جشنواره سراسری مد و لباس ایرانی اسلامی فردا( ۱۷ تیر) در محل نمایشگاه های بین المللی منطقه غرب کشور آغاز بکار می کند .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی در نشست خبری به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۱ تیرماه در محل نمایشگاه های بین المللی منطقه غرب کشور در اراک با حضور مسئولان و طراحان پارچه و دوخت دایر خواهد بود .

وی افزود: تاکنون ۲۰۶ اثر از استان های مرکزی، قم و تهران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، که توسط داورانی از ستاد ساماندهی مد و لباس معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داوری خواهد شد؛ انواع چادر و انواع مانتو مجلسی، ‌اداری، ‌مشاغل،‌ مدارس و ‌اجتماع در جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی به نمایش در می آید. امسال تعداد آثار نسبت به سال گذشته دو برابر شده است .

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: پس از داوری ۱۵۰ اثر منتخب شدند که در نهایت ۲۸ اثر انتخاب و تقدیر خواهند شد. دریافت کد شیما یکی از امتیازاتی است که به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت .

حجت‌الاسلام دانشی ادامه داد: این جشنواره در طول ۱۰۰ دوره برگزاری توانسته نقش خوبی در پیوند میان هنر، تولید و صنعت ایجاد کند که امیدواریم به بالندگی و رشد و توسعه مناسب تری در این عرصه دست پیدا کنیم .

وی بیان کرد: آموزش دوخت چادر، دعوت از طراحان و خلاقان پوشش اسلامی، برگزاری همایش یکروزه ویژه بانوان (همسران، مادران و دختران) و  اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در پارک بانوان برنامه های جنبی جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص هفته عفاف و حجاب نیز گفت: تقدیر از دختران هنرمند محجبه، همایش دختران و مادران فاطمی، نشست راهکارهای توسعه فرهنگ دینی، نمایشگاه عکس جلوه‌های عفاف و حجاب، دیدار با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر، حمایت و خرید آثار هنرمندان تجسمی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تقدیر از بانوان نمونه، برگزاری دوره های آموزشی کارکنان دولت، برپایی جشنواره کشوری نامه‌ای به دخترم شامل دلنوشته های والدین به دختران در حوزه عفاف و حجاب،تبیین واقعه گوهرشاد در مساجد از جمله برنامه هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.