استاندار مرکزی با بیان اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی یکی از موفق‌ترین طرح‌های دولت دوازدهم بوده است گفت: در استان مرکزی در مسیر اجرای این طرح تاکنون 3000 فرصت شغلی ایجاد شده است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: در طول دو دهه گذشته طرح‌های مختلفی از طرف دولت‌های وقت برای اشتغال پایدار و توسعه عمران روستایی مطرح شد اما بدون هیچ تعارفی باید گفت طرح اشتغال پایدار روستایی که در دولت دوازدهم به مرحله اجرا گذاشته شد  یکی طرح‌های موفق بود .

وی افزود: البته این طرح در ابتدا ضعف‌هایی نیز داشت اما با استمرار و اصراری که از طرف تمام دستگاه‌های دولتی در این مسیر شاهد بودیم روند اجرای طرح بهبود و تسریع پیدا کرد .

استاندار مرکزی تصریح کرد: در استان‌ مرکزی حدود سه هزار شغل از این مسیر ایجاد شد که این تعداد شغل، تقریبا یک سوم مشاغلی است که در سال ۹۷ برای استان به وجود آمد .

آقازاده بیان کرد: تقاضای ما از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری این است که ۳۰ درصد اعتبارات طرح اشتغال روستایی و عشایری از همان ابتدا در اختیار استان‌ها قرار گیرد و همچنین انتظار داریم استان مرکزی با توجه به شرایطش ویژه‌تر دیده شود .

وی ادامه داد: توجه و هدفگذاری طرح‌های اشتغال روستایی در روستا به خوبی صورت گرفته و اشتغال پایدار و خوبی ایجاد شده است .

استاندار مرکزی اضافه کرد: در حوزه نهادهای حمایتی در خصوص جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز باید تلاش بیشتری صورت گیرد که البته در این میان کمیته امداد وضعیت بهتری دارد .

آقازاده خاطرنشان کرد: امسال لایحه ای توسط دولت تهیه و در این لایحه پیشنهاد شده به منظور تولید و اشتغال روستایی و عشایری  ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص پیدا کند که امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان گام های خوبی در این مسیر برداشت.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.