به گزارش ایرنا، سرهنگ سید«علی حسینی» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: 39 درصد از جانباختگان حوادث ترافیکی استان و 34 درصد از مجروحان را نیز موتور سیکلت سواران شامل می شوند.
وی اظهارداشت: موتورسیکلت سوران بیشترین آسیب را با شدت بالا در حوادث رانندگی درون شهری متحمل می شوند.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: 18 هزار موتورسیکلت سال گذشته از پارکینگ انتظامی استان مرکزی به مرکز اسقاطی ارجاع شد.
سرهنگ حسینی افزود: رعایت نکردن حق تقدم با 30 درصد فراوانی و تخطی در فاصله طولی با 23 درصد از بیشترین دلایل حوادث ترافیکی درون شهری استان به شمار می رود.
وی اظهارداشت: در هر یک ساعت چهار فقره حادثه رانندگی جرحی، فوتی و خسارتی درون شهری در استان رخ می دهد.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: به ازای هر 10 هزار دستگاه خودرو در استان 2 نفر در معابر شهری فوت می کند و به ازای همین تعداد خودرو 130 نفر در استان مصدوم می شوند.
سرهنگ حسینی افزود: 693 فقره انواع حادثه رانندگی در استان به ازای 10 هزار دستگاه خودرو در استان رخ می دهد.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: میانگین سنی در حوادث ترافیکی در استان 46 سال، متوسط سنی برای عابران آسیب دیده را 60 سال و میانگین سنی برای موتورسواران 41را سال است.
سرهنگ حسینی افزود: قشر جوان به علت قدرت مانور و چابکی در ترافیک علاقه زیادی به استفاده از موتورسیکلت دارند و می طلبد که فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت و پیامدهای ناشی از حوادث رانندگی با این وسیله نقلیه در خانواده ها آگاه سازی شود.
وی اظهار داشت: سال 88 به ازای 10هزار خودرو 10 نفر در استان کشته شده اند و سال گذشته 6 نفر جان خود را در استان از دست داده اند.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: اراک و ساوه بیشترین سهم حوادث ترافیکی منجر به فوت و جرحی استان را به خود اختصاص داده اند.
سرهنگ حسینی افزود: 58 هزار دستگاه خودرو سال گذشته در استان نقل و انتقال شدند و 6 هزار دستگاه خودرو نیز رفع توقیف شد.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: 80 هزار جلد گواهینامه شامل موتورسیکلت، گواهینامه یک، 2 و ویژه پارسال در این استان صادر شد.
وی اظهارداشت: کاهش حوادث رانندگی و تلفات انسانی در اثر تصادف و اجرای برنامه های آموزشی در مدارس و مساجد از اولویت های پلیس راهور استان مرکزی است.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: هفت هزار دستگاه موتورسیکلت نو سال گذشته در استان شماره شدند و 23 هزار دستگاه خودرو نیز به ناوگان ترافیکی استان افزوده شد.
سرهنگ حسینی افزود: 18 هزار و 574 دستگاه خودرو سال گذشته در استان رفع توقیف و به مالکان عودت شد.
6 هزار و 278 کیلومتر جاده در استان مرکزی وجود دارد که 83 درصد آن فرعی و روستایی است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.