کورش مودت پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله اول طرح 2 بانده کردن این محور به طول 12 کیلومتر در سال 87 ، مرحله دوم به طول 10 کیلومتر در فروردین 95 و مرحله سوم آن به طول 18 کیلومتر در شهریور 96در حوزه استحفاظی این شهرستان زیر ترافیک رفت.
وی گفت: 24 کیلومتر دیگر(4 کیلومتر حوزه هندیجان و 20 کیلومتر حوزه ماهشهر) از این محور همچنان دوطرفه است که عمده تصادف های منجر به فوت در این قطعه رخ می دهند.
وی با اشاره به هزینه های روحی، روانی خانواده ها در حوادث رخ داده در این جاده گفت: حوادث جاده ای که در سال های اخیر در این محور رخ داده خانواده های زیادی را داغدار و جوانان زیادی را از بین برده است.
فرماندار هندیجان این جاده را بخشی از کریدور ساحلی کشور معرفی کرد و ادامه داد: ورودی و خروجی خوزستان از جنوب کشور و قرارگیری چهار بندر گناوه،دیلم،هندیجان و ماهشهر و زمینه های گردشگری،تفریحی و اقتصادی این مناطق موجب افزایش چند برابری تردد در این محور طی چهار سال اخیر شده و یک مسیر تک بانده گنجایش این حجم ترافیک را ندارد.
مودت افزود: در حال حاضر زیرسازی روکش اول آسفالت این قطعه 24 کیلومتری انجام شده و تنها در دو بخش پل غرگانه و کانال کوثر دارای نواقصی است.
وی گفت:در صورت همکاری مسئولان استانی و کشوری می توان تا قبل از عید با توجه به افزایش یکباره و چشمگیر تردد و به منظور کاهش حوادث جاده ای در ایام نوروز آن را به زیر ترافیک برد.
وی با اشاره به اینکه مکاتبات زیادی از آبان ماه امسال برای زیر ترافیک رفتن این قطعه 24 کیلومتری انجام شده است افزود: عدم پرداخت مطالبات پیمانکار و مشکلات مربوط به تامین قیر تا کنون مانع تحویل و بهره برداری از این قطعه شده است
وی با تاکید بر این که نباید با تاخیر در افتتاح این قطعه حوادث منجر به فوت را رقم زد افزود: بهره برداری از این قطعه مطالبه مردمی است و باید تا قبل از عید به هر نحو ممکن به زیر ترافیک برود و این موضوع به مسولان ذی ربط استانی اعلام شده است.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی استان است.
7163/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.