«حسن شریفی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش های احتمالی چند هفته آینده، مزارع گندم را از خطر بادزدگی شدید و پوچ شدن محصول محافظت می کند.
وی ادامه داد:‌ در بارش های فروردین امسال پوشش سطح برگ در مزارع گندم افزایش چشمگیری داشت و در شرایط بی بارشی و افزایش دمای هوا ممکن است مزارع دچار باد زدگی شوند که بهره وری تولید را با افت محسوسی حتی کمتر از 40 هزار تن مواجه خواهد کرد.
شریفی اظهار داشت: سال گذشته 55 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد و پیش بینی اولیه برای تولید امسال نیز همین میزان است اما اگر تا دهم خرداد، بارش مناسبی به وقوع بپیوندد، امکان افزایش 25 درصدی محصول گندم وجود دارد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه، همچنین از کنترل آفت زنگ زرد گندم در مزارع این شهرستان خبر داد.
وی گفت: تاکنون در‌ 25 هکتار از مزارعی که دچار این آفت شده اند،‌ عملیات سمپاشی انجام شده و کارشناسان جهاد کشاورزی نیز به صورت مستمر از مزارع گندم بازدید می کنند.
شریفی گفت: عملیات مبارزه با سن گندم نیز در سطح چهار هزار و 300 هکتار از مزارع این شهرستان انجام و نسبت به سال های قبل در این زمینه افزایش آفت مشاهده نشده است.
شهرستان ساوه دارای 135 هزار هکتار سطوح زراعی و باغی است و با احتساب سایر بخش ها، ظرفیت تولید سالانه حدود 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.