به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز چهارشنبه به مناسبت روز شوراها در شورای اداری خنداب افزود: بیشتر این طرح های خدماتی هستند که امکان واگذاری آن ها وجود ندارد اما شهرداری ها، دهیاری ها و شوراها بهترین گزینه برای واگذاری طرح های نیمه کار هستند.
وی اظهارداشت: شوراها می توانند بازوی پرتوان دولت باشند بنابراین باید از ظرفیت بالقوه شوراها استفاده شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: 50 طرح در خنداب با 90 میلیارد ریال اعتبار درحال اجرا است و در قره چای نیز 54 طرح عمرانی در دست اجرا است که 28 طرح آن به اتمام رسیده است.
کریمی افزود: ظرفیت شوراها در قانون به وضوح بیان شده است و دولت هم برای واگذاری وظایف خود پیش قدم است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به شوراها فرصت داد و در انتخاب دهیاران و شهرداران نباید فضایی فراهم شود که تصمیم به شوراها تحمیل شود.
کریمی افزود: یکی از دغدغه های شهرداری ها و دهیاری ها تامین منابع پایدار است و دولت باید بخشی از درآمد خود را به دهیاری ها تفویض نکند.
وی ادامه داد: در مدیریت یکپارچه وظایف 23 دستگاه به دهیاری ها محول شده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اجرایی استان موظفند برنامه سالانه خود را در شوراها ارایه و آنان را از تصمیم خود مطلع کنند.
کریمی افزود: نباید منابع مالی در حساب دهیاری ها رسوب کند در حالی که 10 ها نیاز بر زمین باقی مانده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آسان ترین منابعی که به حساب شوراها و دهیاریها واریز می شود، عوارض و مالیات برارزش افزوده است.
کریمی افزود: رویه ای در گذشته در توزیع عوارض آلایندگی شازند وجود داشت که با پیگیری های اعمال شده در سال 95 و با نظر مساعد استاندار مرکزی سهم اراک از 20 درصد به 44 درصد افزایش یافت که از ابتدای 97 اجرایی شده است و این مهم آثار مالی خود را نشان داده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیمه کشاورزان در حوادث طبیعی پایین و با تاخیر پرداخت می شود و به همین علت بهره برداران رغبتی برای بیمه کردن محصولات و دام خود ندارند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که دو جایگاه آن مربوط به نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.