به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران استان تهران افزود: یک بخش ویژه در ردیف های بودجه ای برای اجرای طرح های خاص پیش بینی شده است که از جمله آن منابع مدیریت بحران و ماده 10 و 12 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت محسوب می شوند.
وی با اشاره به استفاده از این منابع برای اجرای طرح های مدیریت بحرانی در استان تهران یادآورشد: اگر به لحاظ علمی و تخصص تشخیص دهیم که باید طرح آبخیزداری اجرا شود، منابع مالی چندان نمی تواند محدود کننده کارهای اجرایی باشد.
محسنی بندپی اظهار داشت: در صورتی که طرح ها آماده باشد از منابع مالی در اختیار دستگاه های اجرایی، استان یا وزارتخانه ها می توان به شکل تجمیعی استفاده کرد.
استاندار تهران گفت: این اقدامات کنترلی و محافظتی می تواند جلوی خسارت های میلیاردی ناشی از سیل را بگیرد.
وی با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای مناطق جنوبی استان تهران خاطرنشان کرد: 20 سال خشکسالی شرایطی را فراهم کرد که دشت ورامین این استان 30 تا 35 سانتی متر نشست زمین را داشته باشد.
محسنی بندپی ادامه داد: در حال مذاکره با شرکت آب منطقه برای تغذیه دشت ها و آب های زیر زمینی استان هستیم.
استاندار تهران گفت: سد ماملو در شرق استان این ظرفیت را دارد که آب های ذخیره شده آن برای تغذیه آبهای زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار تهران گفت: در غرب تهران نیز حوضچه های برداشت شن و ماسه ای وجود دارد که می تواند ذخیره گاه های طبیعی آب باشد و می توان به نحوی آنها را مدیریت کرد.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.