به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان استان مرکزی، افزود: در حادثه سیلاب اخیر، نیروهای مردمی دوشادوش دستگاه های خدمات رسان به آسیب دیدگان امداد رسانی می کردند و اکنون نیز تشکل های مردمی استان مرکزی در نقاط مختلف خوزستان در کنار مردم این خطه، حضور موثر دارند.
وی ادامه داد: تشکل های مردمی سرمایه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستند و نظام اسلامی نیازمند زنجیره ای از احزاب قدرتمند است که بر محور ارزش ها و آرمان های اسلامی و با تکیه بر وحدت و همگرایی آهنگ توسعه را سریع تر کرده و هر گام آنان در سازندگی و رشد کشور دشمنان را مایوس تر کند.
امام جمعه اراک بیان کرد: حادثه سیلاب اخیر اگر چه خسارت های مالی چشمگیری به دنبال داشت اما مهمترین آثار و برکات آن احیای تشکل های مردمی، وحدت و یکپارچگی ملی بود که یک بار دیگر عشق و ارادت مردم به آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی را به منصه ظهور گذاشت.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: تشکل های مردمی پس از ساماندهی مناطق سیل زده نیز باید به فعالیت مدنی، اجتماعی، خدمات رسانی بر پایه و اساس ارزش های اسلامی و انقلابی خود ادامه دهند چرا که یکی از ارکان اصلی نشر ارزش های انقلاب اسلامی همین تشکل های مردمی و انقلابی است.
وی افزود: اگر برای امداد رسانی در مناطق سیل زده خوزستان و لرستان تنها به نهادهای دولتی تکیه می شد، توفیق چندانی حاصل نمی شد اما با حضور تشکل های مردمی و بسیج همگانی در این مناطق، عملیات امداد رسانی تسریع شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: امداد رسانی مردمی و نهادهای دولتی و انقلابی در مناطق سیل زده به بهترین شکل ممکن انجام شد و باید در گام دوم برای بازسازی این مناطق برنامه ریزی های کارشناسی تدوین کرد.
براساس آخرین آمار، مردم استان مرکزی بیش از 70 میلیارد ریال به مناطق سیل زده خوزستان و لرستان کمک کردند.
تشکل های مردمی استان مرکزی علاوه بر بسیج، سپاه روح الله در قالب بیش از 20 موکب به مردم خوزستان و لرستان امدادرسانی می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.