به گزارش ایرنا، «رضا میرزایی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش های فنی و محتوایی برای هنرمندان رشته های مختلف هنری، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان مرکزی و رونمایی از «کتاب دعا کن کم نیارم» نوشته «مریم طالبی» از مهمترین برنامه های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: اجرای نمایش های خیابانی، اجرای نمایش در مدارس و مساجد استان، برپایی صبح خاطره دانش آموزی و برگزاری عصر شعر آیینی با موضوع اعیاد شعبانیه از دیگر برنامه های حوزه هنری استان مرکزی در هفته هنر انقلاب اسلامی است.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی بیان کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی این استان، آیین تجلیل از هنرمندان فعال سال97، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای روستای انجدان و دیدار با خانواده شهدای این روستا با هدف تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی برگزار می شود.
میرزایی در خصوص فعالیت های حوزه هنری استان مرکزی در سال گذشته نیز گفت: برپایی چهار نمایشگاه هنرهای تجسمی، هشت کارگاه تخصصی با حضور اساتید کشوری در رشته های مختلف هنری، تولید سه فیلم کوتاه، تولید 22 اثر نمایشی با 44 اجرا، برپایی جشنواره های مقاله نویسی، شعر و داستان از مهمترین برنامه های این نهاد انقلاب در سال 97 است.
وی افزود: تولید پنج اثر مکتوب، نقد کتاب، برگزاری 2 ویژه نامه عصر شعر، تولید 192 اثر تجسمی و برگزاری بیش از 50 کارگاه هنری هفتگی در رشته های تئاتر، شعر و داستان از دیگر اقدامات حوزه هنری استان مرکزی در سال گذشته است.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی بیان کرد: تبیین و تشریح گفتمان رونق تولید، با زبان هنر در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گرفته است.
میرزایی افزود: فعالیت های حوزه هنری همراه با مبنای فرهنگی و اعتقادی در جامعه اجرا می شود و فعالیت های این نهاد انقلابی در طول 40 سال گذشته بسیاری از چالش ها و مشکلات اجتماعی را مرتفع کرده است.
وی تاکید کرد: ماهیت هنر انقلاب اسلامی تجلی گاه روح حماسی و معرفت توحیدی حرکت آفرین اسلامی است که انقلاب اسلامی در ایران و جهان عرضه کرد و تمامی آثار حوزه هنری با همین رویکرد تولید و در جامعه عرضه می شود.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی اضافه کرد: مهمترین مشکل این نهاد انقلاب در استان مرکزی نداشتن یک ساختمان مستقل همراه با زیرساخت های هنری است که این مهم چالش بزرگی برای برگزاری برنامه ها و تولیدات هنری فاخر در استان است.
میرزایی افزود: اکنون 21 سال از راه اندازی حوزه هنری در استان مرکزی می گذرد اما این نهاد همچنان در یک ساختمان استیجاری با کمترین امکانات و زیرساخت های هنری فعالیت می کند.
هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 فروردین همزمان با شهادت شهید مرتضی آوینی آغاز و تا 25 فروردین نیز ادامه دارد.
شهید سید مرتضی آوینی از سال 1371 فعالیت خود را در جهت ساخت سری جدید روایت فتح آغاز کرد و همزمان با فعالیت گروه تفحص، تصاویر جدید روایت فتح را ضبط کرد.
سید مرتضی آوینی در بیستم فروردین 1372، در یکی از فیلمبرداری‌های گروه روایت فتح در منطقه فکه، بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.