دکتر « اعظم احمدی » روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای 55 هزار مرد و 53 هزار زن در این شهرستان پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل داده شده است.
وی ادامه داد: 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، هشت مرکز جامع سلامت روستایی، 12 پایگاه سلامت و 49 خانه بهداشت به ساکنان مناطق شهری و روستایی خدمات ارائه می کنند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین با اشاره به اینکه 94 بهورز در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: 20 بهورز سال گذشته با سپری کردن دوه های آموزشی جایگزین نیروهای بازنشسته شدند.
احمدی اظهار داشت: سه هزار و 90 سفیر سلامت خانوار، یک هزار و 255 سفیر سلامت دانش آموزی و 237 سفیر سلامت دانشجویی در خمین فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: پیش ازاجرای طرح تحول سلامت در خمین به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت یک پایگاه سلامت فعالیت داشت و بعد از آغاز اجرای طرح تحول سلامت به ازای هر هشت هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت در این شهرستان راه اندازی شده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی وخدمات درمانی خمین افزود: دسترسی مردم شهرستان به خدمات بهداشتی افزایش یافته و نظام مراقبت بیماری ها، کیفیت زندگی و امید به زندگی نیز بیشتر شده است.
احمدی یادآور شد: در هفته سلامت امسال بیش از 100 برنامه اجتماعی و بهداشتی با هدف افزایش شاخص های سلامت جامعه برگزار شد.
خمین در جنوب استان مرکزی با یک مرکز درمانی و بهداشتی است.
/3075/9930
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.