به گزارش ایرنا، «مهدی زندیه وکیلی» روز شنبه در کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی، در محل استانداری این استان افزود: شهرستان شازند با 757 واحد بیشترین و شهرستان دلیجان با 24 واحد کمترین واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از سیلاب امسال را به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: این واحدهای مسکونی تخریب شده که بیشتر در نقاط روستایی استان هستند به هیچ عنوان قابل تعمیر و بازسازی نیستند و باید واحدهای جدید ساخته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: واحدهای مسکونی که در حریم رودخانه ها و مسیل ها تخریب شده اند به جای دیگر منتقل می شوند و در این مسیرها واحد مسکونی ساخته نمی شود.
زندیه وکیلی بیان کرد: علاوه بر این 530 واحد مسکونی دیگر نیز بر اثر سیلاب و بارش های سیل آسا آسیب دیده اند که نیازمند بازسازی و تعمیرات جزئی هستند.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی به عنوان متولی اصلی ساخت واحدهای مسکونی وظیفه دارد عملیات آواربرداری واحدهای تخریب شده را در اسرع وقت انجام دهد و نسبت به تامین اعتبارات لازم نیز از دستگاه بالادستی خود اقدام کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به میزان بالای خسارت سیلاب در استان های خوزستان و لرستان ستاد مدیریت بحران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوری نگاه ویژه ای به این استان ها دارند، بنابراین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیریت بحران استان مرکزی باید نسبت به جمع آوری میزان خسارت سیلاب استان، در اسرع وقت اقدام کنند.
زندیه وکیلی ادامه داد: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها اعتبارات ویژه دارند که باید تمهیدات لازم برای بهره مندی از این امکانات برای جبران خسارت های ناشی از سیلاب در دستور کار قرار گیرد.
وی تاکید کرد: فرمانداران وظیفه دارند نسبت به حل مسائل قانونی در استفاده از اعتبارات دهیاری ها اقدام کرده و در صورتی که نیاز باشد استانداری نیز می تواند از دستگاه های بالادستی مقدمات این کار را پیگیری کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: نیروهای جهادی سپاه روح الله نیز با تمام ظرفیت خود پشتیبان دستگاه های دولتی و شورای مدیریت بحران استان مرکزی بودند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.