به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه لوله و پروفیل صفا اظهار داشت: این کارخانه به دلیل برخی مشکلات مانند کمبود نقدینگی و بدهی های مالیاتی امکان تولید با ظرفیت کامل را ندارد به همین دلیل تلاش می شود با رفع مشکلات، حجم تولید و اشتغال آن افزایش یابد.
وی افزود: در بازدید از این کارخانه، مشکلات تولیدی و صنعتی از سوی مدیرعامل شرکت بیان شد که مشکلات و موانع این واحد تولیدی را از طریق استان به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس می شود.
معاون استاندار مرکزی گفت: بر اساس اعلام مدیران کارخانه لوله و پروفیل ساوه، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات این شرکت است و در صورت رفع این مشکل و تقویت ظرفیت تولید، امکان افزایش اشتغال این مجموعه تا سه برابر میسر است.
مدیر عامل کارخانجات نورد لوله و پروفیل صفا نیز گفت: قراردادهای خارجی این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین لوله سازهای جهان به دلیل ممنوع الخروج بودن مدیران آن همچنان لغو است و کارخانه صفا همچنان در لیست سیاه قرار دارد.
«محمد رستمی صفا» افزود: حساب های بانکی این شرکت به دلیل بدهی مالیاتی همچنان مسدود است و امکان انعقاد قرارداد خارجی نیز وجود ندارد.
وی اظهار داشت: مشکلات مربوط به بیمه با همکاری مسئولان سازمان تامین اجتماعی حل شده و حساب های بانکی شرکت که به دلیل بدهی به تامین اجتماعی مسدود شده بود، باز شد اما مشکلات مالیاتی باعث شده که حساب ها همچنان مسدود باشد.
وی گفت: اصل بدهی های مالیاتی از سوی شرکت پرداخت شده و جرایم آن نیز براساس قوانین موجود باید بخشیده شود.
مدیرعامل کارخانه لوله و پروفیل صفا گفت: اشتغال این کارخانه از چهار هزار نفر به یک هزار و 500 کارگر کاهش یافته و ظرفیت تولیدی نیز به کمتر از 30 درصد توان واقعی آن رسیده است اما اگر حساب های بانکی شرکت مفتوح شود و زمینه صادرات تولیدات میسر شود، می توان تا پایان سال 1399 اشتغال این کارخانه را به حدود پنج هزار و 500 نفر رساند.
ایرنا در تاریخ 18 دی سال گذشته در گزارشی با عنوان «نبض لوله و پروفیل ساوه به کندی می زند» مشکلات این کارخانه که از بزرگترین واحدهای تولیدکننده انواع لوله در دنیا محسوب می شود را بررسی کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان سفر روز جاری به شهرستان ساوه با حضور در بیمارستان شهید مدرس ضمن ارزیابی مشکلات این مرکز درمانی، از بیماران نیز ملاقات کرد.
شهرستان ساوه با افزون بر 500 کارخانه تولیدی و صنعتی از قطب های حوزه صنایع کشور محسوب می شود.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.