به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: قاچاق کالا پدیده ای اقتصادی است که در همه جای دنیا وجود دارد و مختص کشور ما نیست اما در سایر کشورها برای مقابله به آن از ابزارهای اقتصادی استفاده می شود.
وی اظهار داشت: چون از ابزار اقتصادی در مبارزه با قاچاق کمتر استفاده می شود مشکلات پیچیده تر و راهکارها به سختی موفقیت آمیز است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: قاچاق ورودی در کشور به شدت کاهش یافته و اکنون قاچاق خروجی به معضلی در کشور تبدیل شده است که باید برای آن تدبیر مناسب اندیشیده شود.
اکرمی افزود: گرانی گوشت و مشکلات مربوط به این مهم در راستای قاچاق دام از کشور به مقصد کشورهای همسایه صورت گرفت.
وی اظهار داشت: لازم است دستگاه های متولی تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق سایر کالا را در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 400 هزار تن گندم سال گذشته در این استان تولید و 320 هزار تن به مراکز خرید تحویل شد و امسال تعهد تحویل 375 هزار تن به مراکز خرید در استان پیش بینی شده است.
«مجید آنجفی» افزود: قیمت خرید تضمینی گندم 17 هزار ریال تعیین شده است تا کشاورزان با فروش به مراکز تحویل از آن منتفع شوند.
وی اظهارداشت: شرایط مناسب جوی، بارش های بهاری و انجام عملیات سن زدایی و ارائه توصیه های کارشناسی از مهمترین عوامل افزایش تولید گندم از نظر کیفیت و کمیت در استان مرکزی است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.