به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احسان آنقی» افزود: با شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی سرقت 500 میلیون ریال از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بررسی سوابق فعالیت های این شخص در فضای مجازی مشخص شد؛ شاکی برای خرید اینترنتی به یک درگاه بانکی هدایت شده و پس از خرید، سارقان سایبری با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور، مبلغ 500 میلیون ریال را در مراحل متعدد از حساب بانکی او برداشت کرده اند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با به ‌کارگیری روش‌های فنی و تخصصی، کارشناسان پلیس در اقدامی به موقع توانستند با مسدود سازی حساب مقصد، مبلغ برداشت شده از حساب شاکی را به او بازگردانند.
سرهنگ آنقی افزود: شهروندان و کاربران فضای سایبری باید برای پیشگیری از برداشته های غیرمجاز از حساب های بانکی خود نکات و ملاحظات حفاظتی و امنیتی را رعایت کنند.
وی اظهار داشت: شهروندان برای خرید‌های اینترنتی کارت عابربانک جداگانه ‌ای را اختصاص دهند و تنها مبالغ مورد نیازشان را در این کارت نگهداری کنند تا در صورت افشای اطلاعات کارت بانکی، سارقان نتوانند مبالغ هنگفتی را به سرقت ببرند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر و 23 بخش دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.