«محمود مجد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لک لک ها در روستایی به نام «امامزاده یوجان» توسط تیم محیط زیست شهرستان خمین مشاهد شد که بعد از توقف به سمت جنوب و سپس آفریقا حرکت می کنند.
وی اظهار داشت: این پرنده به علت حرکت از مسیر مکه در کشور عربستان به نام حاجی لک لک معروف است و در بین عامه مردم جایگاه ارزشمندی دارد.
رئیس محیط زیست شهرستان خمین گفت: تنها علت حضور یکباره این پرنده می تواند ایجاد آبگیر و حوضچه های متعدد ناشی از بارش های اخیر در خمین باشد و امید است تا با تکرار بارش ها شاهد حضور گونه های دیگر پرندگان در منطقه باشیم.
مجد افزود: وجود این پرنده در این زمان از سال، نشان دهنده وضعیت مطلوب زیستگاهی از نظر منابع تغذیه و نیز شرایط خوب امنیتی برای این پرنده است.
وی اظهار داشت: در صورت تکرار حضور این پرنده حفاظت آن به منظور جلوگیری از شکار در دستور کار محیط زیست شهرستان قرار می گیرد.
لک لک سفید یا حاجی لک لک 102 سانتیمتر طول دارد و در زمره بزرگترین پرندگان کنار آبزی به شمار می رود و رنگ آمیزی پرو بال این پرنده به گونه ای است که از سایر پرندگان سفید متمایز می شود.
این پرنده به صورت گله های نامنظم مهاجرت می کند و پرنده ای انسان گراست و از ماهی، دوزیستان، حشرات، نرم تنان و گاهی نیز از جوندگان کوچک و خزندگان تغذیه می کند.
لک لک از مرغان کوچ کننده و مهاجر است که بر نقاط مرتفع شهری لانه می‌سازد و هر سال در فصل شکوفایی و طراوت طبیعت از دور دست‌ها به لانه‌اش مراجعت می‌کند.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 11 عرصه و زیستگاه طبیعی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.