به گزارش ایرنا، « سید علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در قانون اساسی ایران، اجازه استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد به آموزش و پرورش داده شده و نیاز است برای افزایش نرخ گذر دانش اموزان از پایه ابتدایی به متوسطه اول و متوسطه اول به متوسطه دوم توجه جدی شود.
وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری های استان مرکزی نیز باید حمایت هرچه بیشتر از آموزش و پرورش، بسترهای لازم را فراهم آورند.
استاندار مرکزی گفت: توجه به استفاده از هزینه های شورای اجتماعی و اعتبارات بانوان از دیگر راهکارها برای تامین نیازهای آموزش و پرورش است.
آقازاده، ایجاد پارک و مدرسه ترافیک در شهرستان های استان مرکزی را از نیازهای ضروری برشمرد و افزود: نیاز است شوراهای شهر و روستا و شهرداری های استان برای ایجاد این مدارس در شهرستان های استان توجه ویژه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: روزانه 70 نفر در مدرسه ترافیک آموزش های ترافیکی را فرا می گیرند.
«شهریار فولادوند» افزود: یک هزار و 760 دانش آموز سال گذشته در این مدرسه، آموزش های ترافیکی را فرا گرفتند.
وی ادامه داد: یک مدرسه ترافیک در اراک وجود دارد که در طول هفته آماده پذیرش دانش آموزان بوده و با توجه به تعداد دانش اموزان در 2 منطقه این شهرستان، برخی واحدهای آموزشی برای حضور در این مدرسه تا سه ماه در صف انتظار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای موجود 40 درصد تلفات حوادث رانندگی را افراد زیر 20 سال تشکیل می دهند که کاهش این آمار نیازمند ایجاد مدرسه ترافیکی در شهرستان های استان مرکزی است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: فعالیت مدارس ترافیکی سابقه 50 ساله در دنیا و 10 تا 15 ساله در کشور و استان مرکزی دارد.
«غلامرضا فتح ابادی» افزود: جامعه هدف در سه گروه پیش دبستانی، اول تا سوم ابتدایی و سوم تا ششم ابتدایی آموزش های ترافیکی را در این مدرسه فرا می گیرند.
وی ادامه داد: کشورهای دنیا برای آموزش ها ترافیکی اکنون از مدرسه ترافیکی عبور کرده و مدارس اینترنتی در این حوزه فعال کرده اند.
فتح ابادی یاد آور شد: 13 میلیارد ریال برای ایجاد مدرسه ترافیک سیار در اراک توسط شهرداری سرمایه گذاری شده است که می توان برای گسترش فرهنگ ترافیک در بین نسل جوان مورد استفاده قرار داد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: نرخ آموزش در دوره ابتدایی این استان 99 درصد و دوره متوسطه اول و دوم دوم 97 و سه دهم درصد بوده که این استان رتبه چهارم کشور را دارد.
«مجتبی حیدری» افزود: آموزش و پرورش استان مرکزی اکنون در مناطق کمتر توسعه یافته استان با افت گذر دانش اموزان در انتقال دانش آموزان از دوره متوسطه اول به دوم مواجه است.
وی ادامه داد: اکنون نرخ گذر دانش آموزان پسر در ناحیه یک 94 درصد و پسران 97 درصد و در ناحیه 2 نرخ گذر دختران 112 و پسران 100 درصد است.
حیدری گفت: شهرستان های تفرش، خنداب، زرندیه، سربند، شازند و نوبران به عنوان جامعه هدف آموزش و پرورش استان مرکزی برای افزایش نرخ گذر در استان است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1995/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.