«حسین بختیاری» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به اینکه هنوز بخش هایی از شهرستان با مشکل آبگرفتگی شدید مواجه است آمار اعلام شده از خسارات بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی، تاسیسات راه و شهرسازی و مسکن شهری و روستایی در حد گمانه زنی اولیه است و کارشناسان ارزیابی دقیق خسارت ها را در دست انجام دارند.
وی اظهار داشت: با گذشت بیش از 72 ساعت از بارش های شدید، بخشی از جاده شهر داود آباد از توابع این شهرستان درگیر آبگرفتگی شدید است و تردد در آن با کندی صورت می گیرد.
فرماندار اراک توضیح داد: تردد در 200 متر سطح آبگرفته جاده داود آباد در طول روز با رعایت مراتب ایمنی با دشواری امکان دارد اما در شب خطرناک است و شامگاه سه شنبه عوامل راهداری، پلیس و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با چراغ های راهنما رانندگان در راه مانده را کمک رساندند.
بختیاری اظهار داشت: آبگرفتگی در منطقه داود آباد به راحتی فروکش نمی کند و ممکن است مشکلات آن تا روزهای آتی نیز تداوم داشته باشد.
وی توضیح داد: در روستای مالک آباد از توابع اراک نیز با بروز سیلاب روز یکشنبه اهالی این روستا اقدام به ایجاد سیل بند و تغییر مسیر آب داده اند که این مسئله موجب شده آب به صورت تجمعی به بخشی از روستا هدایت شود و چهار خانواده و منزل آنان را در محاصره بگیرد که با حضور عوامل امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران آبگرفتگی در این بلوک در حال تخلیه است.
فرماندار شهرستان اراک اظهار داشت: بر اثر سرریز آب از بند خاکی روستای جمالکه از توابع اراک جاده دسترسی این روستا دچار آب کندگی شده و تردد از آن امکان ندارد که در هماهنگی با نیروهای 42 قدر کار نصب پل متحرک برای برقراری تردد ساکنان این خطه تا ظهر روز چهارشنبه انجام می شود.
بختیاری بیان کرد: سیلاب حوزه مشهد میقان و روستای اطراف آن با هدایتگری صحیح آب به تالاب میقان در حال فروکش کردن است و پیش بینی می شود تا اواخر وقت امروز مشکلات روستاهای مرادآباد و آزاد مزآباد کاسته شود.
وی توضیح داد: با طغیان ناگهانی رودخانه قره کهریز در عصر دوشنبه بخشی از حواشی کردهرود، سنجان، ضامنجان، عقیل آباد و گوار دچار آبگرفتگی شد که اکنون مشکلات این بخش مدیریت شده است اما پنج سازه ساختمانی این منطقه آسیب جزئی دیده و 2 منزل فرسوده قدیمی نیز تخریب شده است.
فرماندار اراک عنوان کرد: در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجلس شورای اسلامی به اراک تمامی مراتب آسیب های سیلاب مطرح شده و سیاست دولت تسریع در حل مشکلات و کمک به بخش های خسارت دیده دولتی و خصوصی است.
باران های سیل آساروزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در نقاط مختلف استان مرکزی موجب جاری شدن سیلاب، رانش زمین وبروز اسیب هایی به تاسیسات زیربنایی و منازل مسکونی شد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.