«لادن مهدوی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا بیش از 300 کیلومتر فیبر نوری به منظور بهبود شرایط نسل ارتباطی مناطق روستایی در قالب طرح توسعه ارایه خدمات الکترونیک (USO) برای افزایش ضریب نفوذ خدمات پهن باند در این مناطق هدفگذاری شده است.
وی بیان کرد: پیش بینی شده اجرای این طرح در سه مرحله صورت گیرد که گام نخست برای سال جاری بیش از 120 کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: یکی از سیاست های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از بانوان توانمند روستایی برای رسیدن به خودباوری است و در این راستا سهم بانوان این استان در سال جاری در زمینه تولید ناخالص داخلی با اقتصاد دیجیتال افزایش پیدا می کند.
مهدوی گفت: کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی بانوان برای کارآفرینی از طریقICT و خانواده و فضای مجازی پارسال در راستای بهبود سطح دانش کسب و کار بانوان در فضای مجازی به همت این نهاد و با همکاری فرمانداری های استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، خمین، ساوه، شازند و محلات و روستاهای اکبرآباد و نخجیروان و چهارچشمه برگزار شد.
وی اظهار داشت: نیاز مشترکان تلفن همراه از صوت به دیتا تغییر یافته و پایداری و سرعت دسترسی به اطلاعات مهمترین درخواست مشترکان است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی افزود: بیش از یک هزار و 500 کیلومتر بستر فیبر نوری هم اکنون به منظور استفاده از خدمات پهن بانددر سطح این استان ایجاد شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.