سید«مهدی مقدسی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتقال تمرکز اختیارات از مرکز کشور به استان ها مشکلات اقتصادی را ساماندهی کرده و افزایش رونق تولید را در واحدهای صنعتی به همراه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها و توطئه های دشمنان علیه ملت ایران اسلامی، شناسایی ظرفیت ها داخلی و تامین مواد اولیه مورد نیاز، کلید افزایش رونق تولید، رفع مشکلات اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی در کشور است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی قاچاق کالا را از جمله مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و اقتصاد کشور دانست و گفت: اکنون اقدامات مناسبی در زمینه مقابله با قاچاق کالا در کشور انجام شده و نیاز است با کنترل هرچه بیشتر این معضل اقتصادی زمینه رشد و شکوفایی را در واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم کرد.
مقدسی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت های جوانان خلاق و مبتکر کشور در بیانیه گام دوم انقلاب و پیام نوروزی امسال افزود: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی برخی کالاهای وارداتی علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش درآمد اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را به همراه دارد.
وی ادامه داد: هماهنگی و انسجام هرچه بیشتر بانک مرکزی با وزاتخانه های حوزه اقتصاد، کوچک شدن ساختار دولت، بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها در فعالیت های صنعتی از دیگر راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت صحیح نقدینگی توسط دولت و بانک مرکزی به سمت تولید راهکاری مهم برای جلوگیری در بروز مشکلات در بازار و افزایش در آمد اقتصادی و افزایش صادرات غیر نفتی در کشور است.
مقدسی افزود: نیاز است برای فعال تر شدن واحدهای تولیدی کوچک در کشور این امکان فراهم شود تا شرکت های صنعتی بزرگ مواد مورد نیاز خود را که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد، از این شرکت ها تامین کنند.
وی پیوستن قوای سه گانه به دولت الکترونیکی هوشمند را از جمله ضرورت های کشور دانست و گفت: پیوستن قوای سه گانه به دولت الکترونیکی هوشمند علاوه بر کاهش فساد در دستگاه ها، افزایش شفاف سازی، تسهیل در ارایه خدمت و افزایش هرچه بیشتر رضایتمندی مردم را به همراه دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی کاهش دخالت دولت در امور اقتصادی را از ضرورت مهم کشور دانست و افزود: ساختار اقتصادی کشور باید به گونه ای اصلاح شود که دخالت دولت در این حوزه به حداقل رسیده و دولت تنها نقش نظارتی و سیاست گذاری داشته باشد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.