دکتر «محمد محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین محموله غذایی جمعیت هلال احمر استان مرکزی شامل کنسرو ماهی، برنج، لوبیا و خرمای خشک امروز بارگیری و به استان گلستان ارسال شد.
وی ادامه داد: اکنون 22 قلم از اقلام امدادی معادل 2 درصد جمعیت استان مرکزی در انبارهای جمعیت هلال احمر استان ذخیره سازی شده است و این جمعیت آمادگی دارد در صورت نیاز ضمن تامین بسته های غذایی، تیم های تخصصی کوهستان و سیلاب را به مناطق سیل زده استان گلستان اعزام کند.
مدیرعامل جمعیت استان مرکزی با یاد آوری فعالیت 2 گروه راهنمایی مسافران نوروزی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در ستاد تسهیلات خدمات سفر گفت: گروه های راهنمای مسافر این جمعیت در ابتدای شهرهای استان مستقر شده و با هماهنگی میراث فرهنگی و مدیریت بحران با توزیع دست نوشته ها و نقشه های مناطق گردشگری وظیفه راهنمایی مسافران نوروزی را برعهده دارند.
دکتر محمدی از استقرار 21 پایگاه ثابت، سیار و کوهستان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جاده های استان مرکزی خبر داد و افزود: این پایگاه ها شامل 12 پایگاه ثابت، هشت پایگاه سیار، یک پایگاه کوهستان و یک فروند بالگرد در جاده های استان مستقر و وظیفه خدمت رسانی به حادثه دیدگان را برعهده دارند.
وی با یادآوری اجرای طرح ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 17 فروردین ماه امسال خاطر نشان کرد: 42 ماموریت امداد و نجات از ابتدای آغاز این طرح تا کنون توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی انجام شده و در این مدت به 549 نفر امداد رسانی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: انتقال 29 مصدوم، درمان 15 نفر به صورت سرپایی، ارایه خدمات پزشکی به هشت نفر از مسافران نوروزی، اسکان اضطراری 62 نفر و توزیع 19 بسته غذایی بین مسافران و مصدومان از جمله اقدام های امدادی جمعیت هلال احمر استان در این مدت بوده است.
دکتر محمدی خاطر نشان کرد: ندای امداد 112 جمعیت هلال استان مرکزی در صورت بروز حوادث به صورت 24 ساعته آمادگی ارایه خدمت به شهروندان است.
طرح امداد رسانی جمعیت هلال احمر از 25 اسفندماه جاری آغاز شده و تا 17 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
استان مرکزی با 12 شهرستان، یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
14هزار داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.