«عباس اکبری» روز پنجشنبه به ایرنا گفت:‌ بر اساس بررسی های انجام شده،‌ بیشتر موارد حوادث منجر به انفجار و آتش سوزی به دلایلی از قبیل دقت نکردن شهروندان در استفاده از وسائل گاز سوز، استفاده از وسائل گازسوز غیر استاندارد، رعایت نکردن طول شیلنگ در این وسائل، توسعه غیر ایمن و سیستم لوله کشی خانگی غیرمجاز بوده است.
وی همچنین دلیل اصلی وقوع حوادث منجر به گازگرفتگی در ساوه را کنترل نکردن مسیر دودکش وسایل گاز سوز و بخاری های منازل عنوان کرد و افزود: به مشترکان گاز طبیعی توصیه می شود از باز بودن مسیر دودکش وسایل گاز سوز در منازل و محل کار خود اطمینان حاصل نمایند.
اکبری در ادامه به اجرا و تکمیل طرح گازرسانی به بخش های نخست و دوم گلخانه ایی آوه اشاره کرد و گفت: با اتصال این مراکز گلخانه ای ضمن کاهش آلودگی هوا و تامین سوخت پایدار، در مصرف سالانه سه و نیم میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.
رئیس شرکت گاز شهرستان ساوه همچنین میزان مصرف گاز 105 هزار مشترک خانگی (96 هزار مشترک) و عمومی (700 مشترک) در سال 97 را افزون بر 670 میلیون مترمکعب عنوان کرد.
وی افزود: عبور همراه با آرامش از زمستان 97 نتیجه تلاش گروهی و همت مضاعف کارکنان و اعمال مدیریت و برنامه ریزی مناسب شرکت گاز شهرستان ساوه بود.
اکبری گفت: اکنون 20 هزار مشترک در 130 روستای شهرستان ساوه معادل 95 درصد از روستاهای با بیش از 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی اظهار داشت: 12 روستا از 22 روستای شهرستان ساوه در برنامه گازرسانی این شرکت قرار دارند که امید است در سال های آینده با حمایت مسئولان عملیاتی شود.
رئیس شرکت گاز شهرستان ساوه در مورد گازرسانی به مناطق حاشیه نشین، گفت: با اجرای شبکه گاز، اکنون مناطق حاشیه ای مانند عباس آباد شمالی و جنوبی، فانوس آباد و ساکنان منطقه سید جمال الدین اسدآبادی در شهر ساوه تحت پوشش شبکه گاز شهری قرار گرفته اند.
شهرستان ساوه دارای چهار شهر (ساوه،‌ نوبران، ‌غرق آباد و آوه) و نیز بیش از 200 روستا است که در مجموع با 285 هزار نفر جمعیت پس از اراک،‌ دومین شهرستان پرجمعیت استان مرکزی محسوب می شود.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.