مهر الله رخشانی مهر روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه های آموزشی خلخال به خبرنگار ایرنا افزود: پارسال نیز برای همین منظور 920 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: این مدرسه غیر دولتی بوده و مجوز استاندارد سامانه گرمایشی برای ساختمان مورد استفاده از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان دریافت نکرده بود .
او گفت: پیش از این استفاده از هرنوع بخاری نفتی غیر استاندارد در مدارس فاقد گاز طبیعی و همچنین بکارگیری بخاری های گازسوز فاقد نشان استاندارد در مدارس دارای گاز ممنوع اعلام شده است.
رخشانی از وجود طرح های آموزشی نیمه تمام قابل توجه در کشور خبر داد و اظهار داشت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی در کشور برنامه ریزی شده و در این راستا از شروع طرح های عمرانی جدید خوداری می شود.
وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام آموزشی در مناطق مختلف کشور اولویت بندی شده است، بیان کرد: ابتدا پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و سپس طرح های عمرانی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل و راه اندازی می شود .
او با اشاره به اینکه 33 درصد مدارس استان اردبیل تخریبی و نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، آن را آمار قابل توجهی ذکر کرده و افزود: اتفاقی که در استان سیستان و بلوچستان افتاد اتفاقی است که می تواند در سایر استان های کشور نیز تکرار شود بنابراین دولت در نظر دارد با تخصیص اعتباری بسیار مناسب در آینده نزدیک مشکل فضاهای آموزشی نیازمند به تخریب و بازسازی را برای همیشه حل کند .
او از تخصیص 26 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای تکمیل ساختمان نیمه کاره مدرسه ناصری شهر خلخال خبر داد وگفت: در سفر به خلخال و کوثر از نزدیک با همه مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی نیمه کاره این شهرستانها آشنا شده و برای تکمیل آنها سریعا اقدام خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.